امروز سه شنبه  ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساترا از رسانه‌های مجازی فعال در انتخابات قدردانی کرد
ساترا از رسانه‌های مجازی فعال در انتخابات قدردانی کرد

نقش برجسته رسانه‌های مجازی بومی‌کشور در تبلیغات انتخابات 1400

مشاهده ۲۵۲
۱۴۰۰/۰۴/۰۸- ۱۸:۳۵
تعداد بازدید:252

رئیس سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) در مراسمی از این رسانه‌ها که در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ فعالانه اقدام کردند، قدردانی کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سید محمد صادق امامیان در این مراسم که از نمایندگان رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر فعال در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ از جمله آپارات، نماشا، تماشا، ام‌پی‌فور، دالفک، ویدانه و دیدستان به خاطر حضور فعال‌شان در عرصه تبلیغات انتخاباتی در فضای مجازی قدردانی شد، اظهار داشت: انتخابات ۱۴۰۰ با همه حساسیت‌هایش به خوبی برگزار شد و تجربیات قابل توجهی هم برای ما به به ارمغان آورد.

امامیان با اشاره به فضای تبلیغات تدارک دیده شده برای نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: در این انتخابات نامزد‌های ریاست جمهوری از بسترهای داخلی استفاده قابل توجهی نکردند که عمده دلایل آن را باید کوتاه بودن زمان فعالیت‌های تبلیغات انتخاباتی، نبود زیرساخت‌های لازم برای ستاد‌های انتخاباتی نامزد‌ها و آغاز دیرهنگام فعالیت‌های انتخاباتی در فضای مجازی دانست.

رئیس ساترا افزود: اما اتفاق مثبت این انتخابات، فراهم آوردن امکان جدید رسانه ملی برای نامزد‌ها بر بستر تلوبیون بود، به طوری که زمان قابل توجهی را برای تبلیغات در اختیار نامزد‌ها قرار داد. رسانه‌ها می‌توانند برای دوره‌های آینده روی این رویدادها سرمایه‌گذاری کنند. در مدت زمان محدود تبلیغات انتخابات، نامزد‌ها بیشتر به آنتن صدا و سیما توجه داشتند؛ اما رسانه‌های فضای مجازی بومی‌کشور در این انتخابات، محور تبلیغات بودند که اتفاق بسیار مثبتی بود؛ مثلاً رسانه‌های مجازی داخلی ما پیشنهاد مناظرات دو به دو را در این ایام مطرح کردند.

امامیان با اشاره به تولیدات استانی در بحث تبلیغات هم گفت: یکی از برنامه‌های خوبی که در رسانه ملی برای انتخابات ریاست جمهوری طراحی شده بود، تولید ۲۱۰ برنامه استانی بود که توانست حضور نیافتن نامزد‌ها در استان‌ها به دلیل شیوع کرونا را به خوبی جبران کند.

وی با اشاره به نکات مثبت انتخابات ۱۴۰۰ در فضای مجازی گفت: بسترهای داخلی کشور در این انتخابات محور تبلیغات بودند و این یعنی می‌توانند هر انتخاباتی را پوشش دهند و از آن حمایت کنند.

رئیس ساترا گفت: همچنین در این انتخابات زیرساخت‌هایی فراهم شد تا تمام بخش‌های ذیربط کشور امکان ورود به موضوع را داشته باشند؛ برای نمونه قانون‌گذاری در این حوزه موجب شد همه دستگاه ذیربط پا به میدان بگذارند؛ این زیرساخت قانونی و تجربه امکاناتی که برای بازپخش مناظرات داشتیم، ظرفیت مناسبی برای بهره‌برداری در آینده است.

امامیان درباره برخی کاستی‌ها در تبلیغات انتخابات امسال در فضای مجازی هم بیان کرد: از جمله مشکلات این حوزه، آغاز دیرهنگام تبلیغات انتخاباتی در فضای مجازی یا نداشتن برنامه مناسب برای فضای مجازی در ستاد‌های انتخاباتی نامزدها بود. با وجود همه مشکلات، انتخابات به خوبی برگزار شد و باید گفت انتخابات ۱۴۰۰ انتخابات موفقی بود.

وی با اشاره به فعالیت‌های رسانه‌های ناشرمحور هم گفت: می‌توان با برنامه‌ریزی مناسب رسانه‌های ناشرمحور را به مشارکت در انتخابات ترغیب کرد، زیرا می‌توانند با کمک ساترا و سایر رسانه‌های دست‌اندرکار به تولید محتوا بپردازند.

گفتنی است با توجه به اهمیت موضوع انتخابات و نقش سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر (ساترا) در بسترسازی ارائه برنامه‌هایی درخور به مخاطبان و رسانه‌ها در ایام انتخابات، ساترا درقالب ۱۶ گزارش به ارائه گزارش از نحوه عملکرد رسانه‌ها پرداخته است. کارگروه ویژه انتخابات در اداره کل نظارت و تطبیق ساترا، بازبینی و تحلیل آماری و محتوایی ویدئوهای منتشرشده با موضوع انتخابات در پلتفرم‌های اشتراک ویدئو دارای مجوز از ساترا شامل آپارات، تماشا، دیدوبین، سی کلیپ، نماشا، نماوید، دیدستان، ام پی فور، ویدبید، آی‌ فیلو و چند پلتفرم دیگر را بر عهده داشته و گزارش آماری و تحلیلی از عملکرد این رسانه‌ها را می توانید با کلیک روی این لینک دریافت کنید.

امتیاز شما