امروز دوشنبه  ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

پخش دو سریال جدید رادیویی به مناسبت اربعین حسینی

مشاهده ۳۶۵
۱۳۹۹/۰۷/۱۲- ۱۳:۰۸

دو سریال جدید «خط اول» و «زائران راه» همزمان با اربعین حسینی از شبکه رادیویی نمایش تقدیم سوگواران می شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سریال«خط اول» که از امشب، دوازدهم مهرماه به روی آنتن رادیو نمایش می رود، درباره وقایع نگاری تاریخی است که پس از واقعه عاشورا و تاسوعا به تحریف واقعه کربلا می‌ پردازد، اما پس از مدتی پشیمان می‌ شود.

اشرف السادات اشرف نژاد، تهیه کننده سریال رادیویی«خط اول» ضمن اعلام این مطلب گفت: تهیه کنندگی این کار ریزه کاری‌ های زیادی داشت، چرا که بیشتر اتفاقات در فضاهای مختلف رخ می داد و بازیگران دائما در حال دور و نزدیک شدن به میکروفن بودند، بنابراین باید دقت زیادی می‌شد تا اتفاقات برای شنونده باورپذیر باشد.

مجموعه رادیویی«خط اول» در 5 قسمت به نویسندگی بابک صفی خانی، کارگردانی رامین پورایمان، افکتوری نازنین حسن پور، صدابرداری رامین آریا شکوه و با هنرمندی مجید حمزه، بیوک میرزایی، شیما جان قربان، حمید یزدانی، ناهید مسلمی، بهناز بستان دوست، احمد لشینی و امین بختیاری ساعت 22 پخش می‌شود.

پخش سریال رادیویی«زائران راه» نیز که به سفارش رادیو تهران در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تولید شده است، از یکشنبه سیزدهم مهر در رادیو نمایش و رادیو تهران آغاز می‌ شود. «زائران راه» عنوان یک نمایش شش قسمتی است که امیر زنده دلان کارگردانی آن را برعهده دارد.

ریحانه یزدان دوست، تهیه کننده مجموعه رادیویی «زائران راه» گفت: این سریال رادیویی ماجرای دو دانشجوی عکاسی را روایت می‌ کند که پدرانشان در جبهه همرزم بوده اند و پدر یکی از آنها به دلیل آنکه جانباز شیمیایی است، نمی تواند همراه دخترش در این سفر باشد. بنابراین از دوستش می خواهد تا از دختر او نیز در سفر مراقبت کند. آنها در طول مسیر با استقبال عراقی‌ ها که از زائران امام حسین(ع ) پذیرایی می‌ کنند، مواجه می‌شوند و از موقعیت های مختلف عکس می‌گیرند.

مجموعه«زائران راه» به نویسندگی اکبر خرد چشم، کارگردانی امیر زنده دلان، افکتوری محمدرضا قبادی فر، صدابرداری محمدرضا محتشمی و هنرمندی بازیگران اداره کل هنرهای نمایشی رادیو، از روز یکشنبه ساعت 1 بامداد به روی آنتن رادیو نمایش می رود و ساعت 22:30 از رادیو تهران پخش می‌ شود.

امتیاز شما