امروز دوشنبه  ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

تدارک مرکزآذربایجان غربی در ماه مبارک رمضان

مشاهده ۴۰۲
۱۳۹۸/۰۲/۱۵- ۱۵:۳۸

صداوسیمای مرکز آذربایجان غربی با تهیه ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان با روزه داران همراه می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سیمای مرکز آذربایجان غربی ویژه برنامه‌های را به مناسبت ماه مبارک رمضان تدارک دیده که تقدیم بینندگان می‌شود.

برنامه «رمضان عطری» ویژه افطار ماه مبارک رمضان است که به تعداد 30 برنامه 60 دقیقه‌ای از ساعت 20، به تهیه‌کنندگی جلیل سبزی از سیمای استانی پخش می‌شود. این برنامه با آیتم‌های مختلف به بیان فضیلت‌های ماه مبارک رمضان با حضور کارشناسان مذهبی، بررسی محتوای دعای روز و آداب و رسوم این ماه در استان می‌پردازد. کارشناسی، تواشیح، تغذیه در ماه رمضان، احکام رمضان، دعای روز، گزارش و مناجات و ادعیه از بخش‌های برنامه است. همچنین پرداختن به موضوع خیرین، آزادی زندانیان، اطعام ایتام و گزارش از خیرین شهرستان‌ها از دیگر بخش‌های برنامه است. برنامه «سحرزمزمه سی» ویژه سحرهای ماه مبارک رمضان است که به مدت 45 دقیقه قبل از اذان، به تهیه‌کنندگی عوض افهم پخش می‌شود. این برنامه سعی می‌کند درخصوص مسائل مختلف مذهبی، اعتقادی و پزشکی قابل طرح در ماه رمضان با حضور کارشناسان، اطلاعات لازم را به روزه‌داران ارائه کند. مباحث مذهبی و پزشکی ، ادعیه، دعای سحر، معرفی مساجد، کارشناس مذهبی ، حدیث روز و تواشیح از آیتم‌های برنامه است. سیمای آذربایجان غربی هر روز به مدت 30 دقیقه، سخنرانی‌های مساجد مختلف شهر را به تهیه‌کنندگی جلیل اسماعیل زاده پخش می‌کند. این برنامه در دهه اول ماه رمضان از مسجد جنرال، در دهه دوم از مسجد خطیب و در دهه سوم از مسجد لطفعلی خان، سخنرانی را روی آنتن می‌برد. برنامه «جمع خوانی قرآن کریم» نیز به تهیه‌کنندگی مرتضی سخی نیا، هر روز از ساعت 18 به مدت 60 دقیقه به طور زنده بینندگان را همراهی می‌کند. در این برنامه که هر روز با حضور تعداد زیادی از مرم روزه دار در مصلی امام خمینی (ره) ارومیه برگزار می‌شود، 4 نفر از قاریان برجسته استان به تلاوت یک جزء از کلام الله مجید می‌پردازند.

صدای مرکز آذربایجان غربی نیز به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان برنامه‌های ویژه ای تدارک دیده است.

برنامه رادیویی «عطیرلی چاغلار» ویژه افطار ماه مبارک رمضان است که از ساعت 19:30 به صورت زنده پخش می‌شود. گزارش، نمایش، تفسیر آیات و دعای روز، احکام رمضان، مباحث اخلاقی، مصاحبه با خیرین، پاسخ به سوالات شرعی ماه رمضان و تماس‌های مردمی از بخش‌های این برنامه است.

شبکه رادیویی چی چست نیز برای سحر ماه مبارک رمضان، برنامه «دعا، سحر، اجابت» را از ساعت 3:30 به تهیه‌کنندگی زهرا محمدی به صورت تولیدی پخش می‌کند. این برنامه تلاش می‌کند با حضور کارشناسان مجرب، ثمرات خودسازی و فضائل اخلاقی در این ماه را تبیین کند. رمضان در کلام و اندیشه امام (ره) و رهبری، اهمیت مناجات و شان نزول آیات با اجرای حجت الاسلام شیخلو، تغذیه در رمضان، صحیفه سجادیه، تواشیح و اشعار عرفانی از بخش‌های این برنامه است.

معاونت خبر مرکز آذربایجان غربی نیز در ایام ماه مبارک رمضان، گزارش‌های خبری با موضوع غبارروبی مساجد، آداب و رسوم محلی رمضان، رمضان در مرز، رمضان در میان عشایر، طرح اکرام ایتام، شبهای قدر، میلاد امام حسن، عید فطر تهیه و در بخش های مختلف خبری پخش می‌کند.

همچنین صداوسیمای مرکز آذربایجان غربی در این ایام مبارک با ویژه برنامه‌هایی به موضوعات شبهای قدر، ولادت امام حسن مجتبی (ع)، وفات حضرت خدیجه، ضربت خوردن و شهادت امام علی (ع)، عید فطر، سالروز آزادسازی خرمشهر و رمضان در جبهه‌ها، افطاری‌های ساده، رونق تولید با دعوت از میهمانان و نمایندگان اصناف و ... می‌پردازد.

امتیاز شما