امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

رمضان با رادیو فرهنگ

مشاهده ۲۸۷
۱۳۹۸/۰۲/۱۵- ۱۱:۳۱

«سحوری» ، «در حوالی قاف» و «دری به خانه خورشید» ویژه برنامه‌های رادیو فرهنگ در ماه رمضان هستند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، ویژه برنامه «سحوری» با حضور کارشناسان اقتصاد اسلامی و اخلاق در سحر‌های ماه رمضان، به موضوع اقتصاد اسلامی در بخش‌های مختلف اقتصاد در اسلام از قبیل کسب روزی حلال، زکات خمس، ربا و... می‌پردازد. این برنامه به تهیه‌کنندگی سید‌هادی موسوی نژاد و امیررضا راز از ساعت 3 تا 5 از رادیو فرهنگ شنیده می‌شود. «در حوالی قاف» ویژه برنامه افطار رادیو فرهنگ است که با فضایی عرفانی و ادبی، روزه داران را در لحظات پایانی روز برای افطار و ارتباط بیشتر با خداوند متعال آماده می‌کند. در این برنامه آیاتی از قرآن کریم با مفهوم دعا و نیایش توسط احمد شفازاده، دکترای مطالعات اسلامی‌بررسی می‌شود. همچنین در هر برنامه با یکی از هنرمندان و اهالی فرهنگ درخصوص لحظات معنوی دعا و نحوه ارتباط وی با خدا گفت‌وگو می‌شود.

برنامه «در حوالی قاف» به گویندگی آرزو دهکردی، محسن گلزاده، گزارشگری فاطمه داوودیان و تهیه کنندگی و نویسندگی الهه بیات، هر روز ساعت 19:50 پخش می‌شود.

«دری به خانه خورشید» عنوان مجموعه برنامه‌ای است که در شب‌های ماه رمضان از ساعت 23 هر شب به جزء جمعه‌ها پخش می‌شود. در این برنامه هر شب یک شاعر از آیین روزه داری در شعر و زندگی خود می‌گوید. شاعران بزرگی چون محمدباقر کلاهی اهری، سید ابوطالب مظفری از کشور افغانستان، دکتر نغمه مستشار نظامی، محمدعلی مجاهدی، علی موسوی گرمارودی، مژگان دستوری، مرضیه فرمانی، راشین گوهرشاهی و ... در برنامه حضور می‌یابند. آداب رسوم روزه داری در شهرهای مختلف، رخدادهای ماه رمضان در ادب فارسی، ذکر حالات و خیالات شاعرانه ماه رمضان از موضوعاتی است که در برنامه «دری به خانه خورشید» به سمع و نظر شنوندگان رادیو فرهنگ می‌رسد. رضا خضرایی، گوینده و محمد حسینی‌باغسنگانی نویسنده و تهیه‌کننده این مجموعه برنامه است که از ساعت 23 روز 16 اردیبهشت ماه، در اولین شب ماه مبارک رمضان پخش می‌شود.


 

امتیاز شما