امروز جمعه  ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
روایتی از زندگی یک همسر شهید؛
روایتی از زندگی یک همسر شهید؛

بررسی کتاب «اشک را مهلت ندادیم» در «سیم وزر» رادیو فرهنگ

مشاهده ۷۳
۱۴۰۳/۰۲/۰۳- ۰۸:۳۴

برنامه «سیم و زر» رادیو فرهنگ امروز دوشنبه ۳ ازدیبهشت در گفت‌وگو با نویسنده کتاب « «اشک را مهلت ندادیم» خاطرات زهرا یوسفیان همسر شهید ابوالفضل محمدی این اثر را معرفی و بررسی می‌کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در برنامه این هفته «سیم و زر» رادیو فرهنگ «امین خرمی» به عنوان کارشناس مجری برای معرفی و نقد و بررسی کتاب «اشک را مهلت ندادیم» با «سمیه جمالی» نویسنده این ‌کتاب گفتگو می‌کند. کتاب «اشک را مهلت ندادیم» اثری در ۶ فصل و در حوزه دفاع مقدس است که نویسنده به روایت خاطرات زهرا یوسفیان همسر شهید ابوالفضل محمدی می‌پردازد. روایتی زنانه از زاویه دید اول شخص که نویسنده سعی کرده آن را به حوزه داستان نزدیک کند. این‌کتاب که اولین‌ عنوان از مجموعه «همسرانه» است، در سال ۱۴۰0- توسط نشر ۲۷ بعثت در ۱۳۶ صفحه روانه بازار چاپ شده است.

شهید ابوالفضل محمدی در عملیات خیبر به‌عنوان تیربارچی و آرپی‌جی‌زن حضور داشت و روز ۱۸ اسفند ۱۳۶۲ به شهادت رسید. پیکر این‌شهید سال‌ها در منطقه مجنون مفقود بود تا این‌که ۱۲ تیر ۱۳۷۶ توسط نیرو‌های تفحص پیدا و احراز هویت شد. بقایای پیکر این‌شهید، پس از تفحص به تهران منتقل و در بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

برنامه «سیم و زر» که ویژه نقد کتاب است، با تهیه‌کنندگی فریده گودرزی و گویندگی فاطمه اسحاق تبار و‌ اجرای کارشناسی امین خرمی دوشنبه‌ها ساعت ۱۲ و۳۰ دقیقه روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

امتیاز شما