امروز يك شنبه  ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

رسالت مهم رسانه ملی تقویت روحیه و امید بخشی در جامعه است

مشاهده ۴۰۴
۱۳۹۸/۰۱/۳۱- ۰۹:۱۶

جلسه هم اندیشی و تعامل با معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان و فرمانداران شهرستان‌های این استان با موضوع استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهرستان‎های استان اصفهان در صداوسیمای مرکز اصفهان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در چهارمین جلسه از سلسله نشست‌های تعالی رسانه‌ای شبکه اصفهان در رسانه تعاملی با فرمانداران شهرستان‌ها، عبدالحسینی مدیرکل مرکز اصفهان با تاکید براینکه شهرستان‎های استان داشته‌های بسیار غنی از هویت و فرهنگ و تمدن کشور عزیزمان ایران و مناطق گردشگری و بوم‎گردی را در خود جای داده است و باید به خوبی در قاب تصویر شبکه اصفهان به نمایش درآید گفت: با توجه به نام‎گذاری شعار سال به‌بیان مقام معظم رهبری به نام رونق تولید، صداوسیمای استان علاوه بر حمایت و معرفی صنایع تولیدی، مشکلات تولیدکنندگان را با تعامل و همکاری فرمانداران شهرستان‌ها پیگیری می‌کند  

مدیرکل مرکز اصفهان حوزه فعالیت صداوسیما را در دو بخش عمده سیگنال‎رسانی و ارائه محتوای مناسب به مردم و جامعه توصیف کرد و افزود: رسانه ملی در مرزهای دانش و تکنولوژی روز دنیا حرکت می‌کند و با جدیدترین تجهیزات فنی در جایگاه تراز اول دنیا قرار دارد.

عبدالحسینی با اشاره به ایستگاه‌های متعدد فرستنده تلویزیونی و رادیویی در سراسر استان پهناور اصفهان، سیگنال‎رسانی در صداوسیما را با وجود تحریم‎های موجود از پیچیده‎ترین و مشکل‎ترین فعالیت‎های حوزه فنی این رسانه دانست و افزود: به دلیل بار مالی زیاد برای ایجاد فیبرهای نوری بیشترین ارتباطات رسانه‌ای در استان به صورت زمینی انجام می‌شود.

وی در ادامه اظهار داشت: با توجه به اهمیت رسانه ملی در انعکاس عملکرد موفق فرمانداران، به‎منظور توسعه و پیشرفت شهرها، تلاش می‌کنیم با تعامل خوب فرمانداران، ظرفیت‎ها و پتانسیل‎های موجود شهرستان‎ها بیشتر از قبل دیده شوند و برنامه‌هایی با ذائقه و نیاز مردم تولید شود.

مدیرکل مرکز اصفهان با بیان اینکه صداوسیما با نگاه تعاملی به دستگاه‎های اجرایی تلاش و خدمات دولت را به مردم انعکاس می‎دهد و خبرنگاران و تصویربرداران مرکز اصفهان نیز در مناطق سیل‎زده مستقر هستند و خدمات‎رسانی دولت و نظام را به مردم انعکاس می‎دهند تصریح کرد: ممکن است در برنامه‎ای، نقدی به مسئولان وارد شود ولی در همان برنامه با همکاری دستگاه مربوطه و پیگیری مدیران آن بخش، راهکارهای مناسب ارائه می‎شود.

شبکه اصفهان با تولید و پخش برنامه‌هایی مانند سفرنامه، همین حوالی و میراث کهن علاوه بر معرفی جاذبه‌ها و ظرفیت‎های شهرستان‎های استان اصفهان به انعکاس عملکرد موفق و فعالیت‎های انجام شده دولت می‎پردازد.

قاسمی معاون سیاسی و امنیتی استانداری اصفهان نیز با اشاره به اینکه بخش عمده‎ای از اطلاع‎رسانی‌ها باتلاش صداوسیما به عنوان رسانه مرجع در جامعه صورت می‌گیرد گفت: با وجود فضای مجازی در عصر حاضر که دنیایی از انباشت اطلاعات و دانش است، محتوا، شکل و مرجعیت پیام در تاثیرپذیری مخاطب از اهمیت بالایی برخوردار است و رادیو و تلویزیون با توجه به این امر مخاطبان خود را حفظ کرده است و نقش مهمی در تحولات اقتصادی، فرهنگی و سیاسی جامعه دارد.

وی با بیان اینکه رسانه ملی از قدرت اقناع‎گری بالایی برخوردار است و با تاثیر بر باورهای اجتماعی باعث از بین رفتن آفت‎های اجتماعی می‌شود افزود: باید جریان‌های خبری را جهت داد و آن‌ها را مدیریت کرد تا بین حکومت و مردم فاصله‎ای نباشد و وحدت بین دولت و مردم مستحکم‎تر شود.

در ادامه این نشست فرمانداران نقطه نظرها و دیدگاه‌های خود را در خصوص تعامل و همکاری با صداوسیما، برای تولید برنامه و مستند و استفاده از ظرفیت‎های شهرستان‎های استان بیان کردند و در پایان نیز از بخش‎های مختلف فنی، تولید سیما، صدا، خبر و آرشیو صداوسیمای مرکز اصفهان بازدید کردند.

امتیاز شما