امروز يك شنبه  ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
تلاش گسترده همکاران صداوسیمای اصفهان در بازتاب دو رویداد مهم
تلاش گسترده همکاران صداوسیمای اصفهان در بازتاب دو رویداد مهم

وقتی یک جهان مهمان نصف جهان شد

مشاهده ۳۰۲
۱۴۰۲/۰۷/۱۷- ۰۹:۴۸
تعداد بازدید:302

استان اصفهان به‌تازگی شاهد دو رویداد مهم بود؛ یکی حضور رئیس‌جمهور برای افتتاح و بررسی روند اجرایی برخی از طرح‌های استانی از جمله بازدید از خط انتقال آب دریای عمان به این خطه از کشورمان و دیگری افتتاحیه پنجمین دوره جایزه بین‌المللی مصطفی (ص) که با بازتاب گسترده‌ای همراه بود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، بر همین اساس با تلاش همکاران صداوسیمای اصفهان، سفر رئیس‌جمهور به اصفهان برای بازدید و افتتاح چند طرح مهم و حضور در آیین افتتاحیه پنجمین دوره جایزه بین‌المللی مصطفی (ص) به شکل گسترده در فضای مجازی و از طریق شبکه رادیویی و تلویزیونی اصفهان و شبکه‌های سراسری مخابره و منعکس شد.

تهیه و ارسال گزارش‌های خبری از افتتاحیه طرح‌های استانی برای شبکه‌های سراسری، پوشش زنده سخنرانی رئیس‌جمهور در سالن اجلاس با دو واحد سیار تلویزیونیHD و 12 دوربین و یک واحد سیار رادیویی، استفاده از سه عدد SNG از مراکز اصفهان، شهرکرد و اراک برای ارسال تصاویر اجلاس به شبکه‌های سراسری و شبکه اصفهان، راه‌اندازی استودیو سیار رادیو اصفهان در مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان برای پوشش زنده مراسم جایزه مصطفی (ص) و گفت‌وگو با مهمانان داخلی و خارجی و همچنین اجرای برنامه رادیویی«ستاره‌های دانش» ویژه رویداد دانش‌آموزی هوش مصنوعی از استودیو سیار، سیگنال‌رسانی تلویزیونی و رادیویی واحد فرستنده‌های تلویزیونی و رادیویی از جمله فعالیت‌های همکاران اصفهان در این زمینه به شمار می‌آید.

جایزه بین‌المللی مصطفی (ص) در قاب رسانه

سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور برای بازدید و افتتاح چند طرح به اصفهان سفر کرد. بازدید از خط انتقال آب دریای عمان به استان اصفهان و آغاز عملیات اجرایی مرحله دوم این طرح، نخستین برنامه رئیسی در سفر به استان اصفهان بود. رئیس‌جمهور در سفر یک‌روزه خود به استان اصفهان، مرحله نخست نیروگاه«شهید حاج احمد کاظمی» شرکت فولاد مبارکه را نیز افتتاح کرد. مراسم افتتاحیه جایزه بین‌المللی مصطفی (ص) نیز رویداد مهم دیگری بود که با حضور سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور در اصفهان، شاهد آن بودیم؛ رویدادی که اصفهان با توجه به جایگاهی که در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان ‌میزبان بر عهده دارد، میزبانی آن را بر عهده داشت و بر این اساس بیش از ۱۵۰ دانشمند برتر جهان اسلام در آن حضور داشتند و رئیس‌جمهور هم در آیین افتتاحیه این رویداد بین‌المللی به ایراد سخن پرداخت. در این میان آنچه از اهمیت زیادی در حوزه رسانه برخوردار است، تلاش همکاران صداوسیمای اصفهان بود که با ‌برنامه‌ریزی دقیقی که از مدت‌ها قبل برای معرفی و پوشش این رویداد بین‌المللی داشتند، توانستند به‌خوبی این رخداد علمی را پوشش دهند و معرفی کنند.

بر این اساس معاونت سیما علاوه بر پخش تیزر معرفی و دعوت از مسئولان برگزاری جایزه مصطفی در برنامه‌های مختلف زنده با پیش‌بینی تولید و پخش برنامه‌های مختلف همچون تحلیل فیلم‌های اکران شده با حضور مهمانان هر شب در برنامه زنده شبانگاهی، برقراری ارتباط زنده از مکان اصلی اجلاس در فواصل مختلف صبح و بعد از ظهر با شبکه‌های سراسری و استانی، پخش برنامه زنده با حضور کودکان در استودیو، حضور مسئولان اجلاس در برنامه زنده«صبحونه» و پخش زنده و مستقیم مراسم افتتاحیه از سالن اجلاس هتل عباسی و مراسم اختتامیه از باغ چهلستون این رویداد جهانی را در قاب شبکه اصفهان به تصویر کشید. مستند‌سازی از رویدادها و حضور مهمانان خارجی در اجلاس توسط دو گروه مستندساز، پخش برنامه زنده از هتل عباسی هر شب ساعت 22:00 و پخش زنده گزارش از گردش فرهنگی - تفریحی مهمانان خارجی در مکان‌های مهم علمی و صنعتی اصفهان از جمله برنامه‌های شبکه استانی اصفهان به این منظور بود.

در معاونت صدای اصفهان هم از چند روز قبل تیزر و خبرهای رویداد جایزه مصطفی در دو نوبت صبح و عصر پخش شد. در این خصوص برنامه‌های یک جهان مهمان نصف جهان ویژه افتتاحیه، ستاره‌های دانش، جایزه مصطفی، چراغ، ویژه‌برنامه عیدانه پوشش مراسم اختتامیه و برقراری ارتباط‌های زنده و مستقیم از رویدادهای مختلف جایزه مصطفی و همچنین تهیه گزارش و مستندهای رادیویی از دانشمندان حاضر از جمله اقدامات رادیو اصفهان در بازتاب این رویداد جهانی بود. معاونت خبر اصفهان هم با تولید و پخش گزارش‌های خبری ویژه جایزه مصطفی در تلویزیون و رادیو، خبر مکتوب و ارسال و پخش گزارش‌های ویژه از شبکه‌های سراسری، فضای مجازی و سایت خبرگزاری به آیین اعطای پنجمین دوره جایزه مصطفی (ص) پرداخت. در همین رابطه معاونت فضای مجازی مرکز نیز با تهیه و تولید چهار عدد عکس‌نوشت و پوستر، دو گزارش ویدئویی و فتو کامنت، جنبه‌های مختلف این رویداد را پوشش داد.

گفتنی‌ است که جایزه بین‌المللی مصطفی (ص) با هدف ایجاد نماد شایستگی و برتری علمی در گستره جهان و تجلیل و الگوسازی از مفاخر علم و فناوری جهان اسلام به آثاری نوآورانه در مرز‌های دانش و در حوزه‌های علم و فناوری اطلاعات و ارتباطات، علم و فناوری زیستی و پزشکی، علم و فناوری نانو و علوم پایه و مهندسی اهدا می‌شود.

 

تصاویر

امتیاز شما