امروز يك شنبه  ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
قائم مقام معاونت امور استان‌ها در سفر به اصفهان:
قائم مقام معاونت امور استان‌ها در سفر به اصفهان:

اصفهان گنجینه هنر و تاریخ کهن ایران است

مشاهده ۷۸۶
۱۴۰۱/۱۲/۱۱- ۰۸:۱۳
تعداد بازدید:786

مسلم رحیمی، قائم مقام معاونت امور استان‌های رسانه ملی، در سفر به استان اصفهان، وارد صدا وسیمای مرکز شد و از قسمت های مختلف آن بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، رحیمی، ضمن بازدید از بخشهای تولیدی و خبری مرکز، به گفتگوی صمیمانه با همکاران پرداخت.

قائم مقام معاونت امور استان‌های رسانه ملی در این بازدید در سخنانی، استان اصفهان را مهد هنر و تاریخ کهن ایران دانست و گفت: از دیرباز، در این استان هنر در ابعاد مختلف میان مردم موج می زند و این وظیفه رسانه ملی است که با انعکاس ابعاد مختلف این هنر، در پاسداشت آن بکوشد و به نسل های بعد منتقل نماید.

وی، مردم اصفهان را مردمی سخت کوش و فعال دانست و گفت: اصفهان با در اختیار داشتن بسیاری از صنایع مادر نظیر فولاد، در استقلال و خودکفایی کشور عزیزمان نقشی بی بدیل دارد. وی وجود آب در شهر اصفهان را بخشی از تاریخ این شهر و البته یکی از جاذبه‌های گردشگری اصفهان دانست و ابراز امیدواری کرد که با بارش های اخیر کشور به ویژه در استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری، جریان آب زنده رود در سال آینده با مشکلی مواجه نشود.

رحیمی، مردم اصفهان را مردمی متدین و مذهبی دانست و گفت: وجود هیأت های مذهب متعدد با قدمت بسیار زیاد، این شهر را به شهر پیرغلامان حسینی تبدیل کرده است. وی افزود: مردم اصفهان مردمی انقلابی و بصیر هستند و حضور پرشور رزمندگان اصفهانی در جبهه‌های جنگ تحمیلی و اهدای هزاران شهید و جانباز در عملیات های دوران دفاع مقدس، اصفهان را به نماد دفاع مقدس تبدیل کرده است.

رحیمی، بسیاری از تجمعات مردم اصفهان در میدان امام، در مناسبت های مختلف را بی نظیر دانست و گفت: پخش مکرر این تصاویر از شبکه‌های استانی و سراسری در هر ایرانی ایجاد غرور می نماید. قائم مقام معاونت امور استان‌ها با پرشورخواندن حضور مردم اصفهان در راهپیمایی 22 بهمن، گفت: گزارشگران و خبرنگاران شبکه اصفهان با طراحی سؤالات بسیار هوشمندانه توانستند پاسخ های بسیار زیبایی از مردم غیور اصفهان دریافت کنند که پخش آنها از شبکه‌های سراسری و استانی توانست مشت محکمی‌بر دهان معاندین نظام در شبکه‌های تلویزیونی بی بی سی و ایران اینترنشنال وارد کند.

قائم مقام معاونت امور استان‌های رسانه ملی، انعکاس حضور مردمی توسط رسانه استانی در مناسبت های مختلف به ویژه راهپیمایی 22 بهمن را مورد تقدیر قرار داد و ابراز امیدواری کرد که این انعکاس در سایر مناسبت های پیش رو نیز با همین کیفیت ادامه یابد.

رحیمی‌گرامیداشت نیمه شعبان، سالروز ولادت منجی عالم بشریت مهدی موعود(عج) را مظهر ایجاد امید و نشاط در جامعه اسلامی‌بیان نمود و گفت: حضور خودجوش مردمی و شور و نشاط اجتماعی در تعظیم این مناسبت عظیم دینی، باید به زیبایی منعکس شود تا مشت محکمی‌بر دهان بدخواهان نظام که مردم ایران را ردمی افسرده و در یأس و ناامیدی و غم می دانند وارد نماید .

وی اصفهان را شهری تاریخی با سابقه فرهنگی کهن دانست و گفت: برگزاری مراسم مذهبی در این شهر، سابقه تاریخی داشته و از دیرباز هیأت های مذهبی متعددی در محلّه‌ها بصورت خودجوش به فعالیت می‌پردازند.

قائم مقام معاونت امور استان‌های رسانه ملی، جاذبه‌های گردشگری اصفهان را بسیار زیاد دانست و گفت: شبکه اصفهان می‌بایست با تهیه مستند های فاخر از این اماکن مذهبی و تاریخی، ظرفیت های بی نظیر این استان را به هموطنان عزیزمان معرفی نماید تا در سالهای آینده شاهد حضور بیشتر هموطنانمان در این استان و افزایش درآمد حاصل از گردشگری باشیم.

رحیمی، حضور همیشگی گردشگران خارجی در این استان را، ظرفیت های بالای اصفهان دانست و گفت: امیدواریم در آینده با حضور بیشتر این گردشگران ،" صنعت توریسم" در ایران رونق بیشتری یافته و کمک مؤثری به ارزآوری بیشتر برای کشور شود.

رحیمی در ادامه در جلسه شورای مدیران مرکز نیز حاضر شد و از نزدیک با معاونین و مدیران مرکز به گفتگو پرداخت و با مشکلات حوزه مدیریتی آنها آشنا شد.

گفتنی است در روزهای نهم، دهم و یازدهم اسفند ماه جاری، نخستین همایش تخصصی ویژه معاونین سیمای مراکز استان‌ها  با همت اداره کل سیمای استان‌ها و تلاش و مساعدت فراوان صدا و سیمای مرکز در شهر اصفهان برگزار می‌شود که رحیمی در ادامه سفر، در این مراسم نیز حضور می یابد.

 

 

امتیاز شما