امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
رادیو اقتصاد
رادیو اقتصاد

از شوخی با مقوله سفر کردن تا نوروز پیوند دهنده اعصار

مشاهده ۷۰۱
۱۳۹۸/۰۱/۰۵- ۱۲:۴۰
تعداد بازدید:701

رادیو اقتصاد سه شنبه 6 فروردین ماه در برنامه‌های «شاخه‌های طلایی»، «رویش»، «نقل و نقل» و ... به مباحث شوخی با مقوله سفر کردن، نوروز پیوند دهنده اعصار و ... می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، رادیو اقتصاد در برنامه «شاخه‌های طلایی» سه‎شنبه 6 فروردین، اصول مدیریت باغات انار را خدمت شنوندگان بیان می‌کند. دکتر زهرا جلیلی مقدم معاون دفتر امور میوه‌های نیمه گرمسیری معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در این برنامه درباره اصول مدیریت باغات انار صحبت می‌کند. بیان توصیه‌های فنی برای تولید انار با کیفیت، اهمیت تغذیه درخت انار قبل و بعد از برداشت از دیگر موضوعات این برنامه است.

برنامه «شاخه‌های طلایی» کاری از گروه کشاورزی به تهیه‎کنندگی مهدی شیار در ایام نوروز شنبه تا جمعه، ساعت 7،  به مدت 55 دقیقه از شبکه رادیویی اقتصاد تقدیم شنوندگان می‌شود.

 رادیو اقتصاد در برنامه «رویش» سه شنبه 6 فروردین، اهمیت شراکت و تعیین سهم سود شرکا را بررسی می‎کند.

دکتر روح الله نوری  عضو هیئت علمی دانشگاه، دکتر محمودگنج بخش حقوقدان اقتصادی در این برنامه درباره اهمیت شراکت و تعیین سهم سود شرکا صحبت می‌کنند.

تعیین سهم سود شرکا در کسب و کار و مسائل حقوقی آن، راهکارهای حقوقی برای انعقاد قرارداد مناسب و پیشگیری از اختلافات در شراکت از دیگر موضوعات این برنامه به شمار می‎آید.

برنامه «رویش» کاری از گروه کسب و کار است که به تهیه‌کنندگی مهرگان سوادکوهی، روزهای شنبه تا پنجشنبه ساعت 8 به مدت 55 دقیقه از رادیو اقتصاد پخش می‌شود.

رادیو اقتصاد در برنامه «نقل و نقل» سه شنبه 6 فروردین ماه، موضوع سفر کردن را برای شما شنوندگان از دیدگاه طنز روایت می‌کند.

اگر یک توصیه وجود داشته باشد که به درد آدم ‌های دنیای امروز بخورد این است که، لذت‌های بیشتری را در زندگی تجربه کنند، یعنی بیشتر سفر کنند. هر سفر برای افراد تجربه‌هایی را به ارمغان می آورد و از این بابت از اهمیت خاصی برخوردار است.

در این برنامه درباره سفر کردن و تجربیات سفر کردن را با زبان طنز خدمت شنوندگان بیان می‌کنند.

برنامه «نقل و نقل» کاری از گروه صنعت و بازرگانی به تهیه‎کنندگی لیلا امیدیگانه در ایام نوروز هر روز  ساعت 9، به مدت 60 دقیقه پخش می‌شود.

 رادیو اقتصاد در برنامه «خوشه چین» سه‎شنبه 6 فروردین، تولید محصولات کشاورزی در گلخانه‌های کوچک مقیاس را بررسی می‌کند.

میترا مجدزاده معاون دفتر امورگلخانه، گیاهان دارویی و قارچ معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، ناصر نوروزی کارشناس کشاورزی در این برنامه راجع به تولید محصولات کشاورزی در گلخانه‌های کوچک مقیاس مطالبی را به سمع شنوندگان می‎رسانند.

از دیگر موارد مطرح شده در این برنامه می‎توان به تعریف گلخانه‌های کوچک مقیاس و ویژگی‌های آن، مقرون به صرفه بودن فعالیت گلخانه‌های کوچک مقیاس اشاره کرد.

برنامه «خوشه چین» کاری از گروه کشاورزی است که به تهیه‎کنندگی مهدی شیار در ایام نوروز ساعت 13:30 به مدت 30 دقیقه تقدیم شما شنوندگان می‌شود.

 رادیو اقتصاد در ویژه برنامه نوروزی «کار و نوا» سه‌شنبه 6 فروردین ماه، با موضوع نوروز پیوند دهنده اعصار و جلوه ای از یگانگی ایرانیان در خدمت شنوندگان خواهد بود.

میهمانان این برنامه هوشنگ جاوید پژوهشگر فرهنگ و موسیقی اقوام به همراه محمود فرضی نژاد خواننده و بازیگر تئاتر از گیلان هستند و درباره آیین‌های شبانی،  آیین‌های گل گردانی در نوروز، آیین رابچره با شما شنوندگان گپ و گفتی خواهند داشت.
برنامه «کار و نوا» کاری از گروه کسب و کار است که به تهیه کنندگی مهرگان سوادکوهی، در ایام نوروز شنبه الی جمعه  ساعت 14 به مدت 60 دقیقه از رادیو اقتصاد پخش می‌شود.

 رادیو اقتصاد در برنامه «روستای ما» سه شنبه 6 فروردین ماه، شنوندگان را به روستاهای استان ایلام می‌برد.

سیامک دانایی راهنمای گردشگری در این برنامه در خصوص  روستاهای استان ایلام  و جاذبه‌های این روستاها (قسمت دوم) صحبت می‌کند.
برنامه «روستای ما» کاری از گروه کشاورزی به تهیه‎کنندگی لیلا امیدیگانه که همه روزه  در ایام نوروز از ساعت 15:30،به مدت 30 دقیقه پخش می‌شود.

 رادیو اقتصاد در برنامه «تدبیر» سه‎شنبه 6 فروردین ماه، با موضوع نقش خلاقیت و نوآوری در تامین تجهیزات آزمایشگاهی در حوزه فنی- مهندسی در خدمت شنوندگان خواهد بود.

دکتر ابوافضل پاکدامن کارآفرین و مدیر عامل شرکت فنی و مهندسی، مسیح کریمیان کارشناس  و مشاور  توسعه کسب و کار، حمید ایزدبخش دانشجوی دکترا  و کارشناس سیاست گذاری سلامت/ عضو هسته سلامت مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع)، علی رحیمی دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی در این برنامه درباره نقش خلاقیت و نوآوری در تامین تجهیزات آزمایشگاهی در حوزه فنی- مهندسی مطالبی بیان می‌کنند.

برنامه «تدبیر»کاری از گروه کسب و کار به تهیه کنندگی اسماعیل علی پناه در ایام نوروز هر روز هفته ساعت 20  به مدت 30  دقیقه پخش می‌شود.

 رادیو اقتصاد در برنامه «اقتصاد حوالی فرهنگ» سه‎شنبه 6 فروردین، به بررسی فرصت‌های اقتصادی حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری در شهر بیرجند اختصاص خواهد داشت.

مهدی خانکه پژوهشگر فرهنگ و هنر، حسین یاوری پژوهشگر فرهنگ و هنر، مهسا مطهر کارشناس حوزه گردشگری در این برنامه راجع به فرصت های اقتصادی حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری در شهر بیرجند مطالبی را عنوان می‌کنند.
صنایع دستی شهر بیرجند، جاذبه‌های گردشگری شهر بیرجند از دیگر موارد مطرح شده خواهد بود.
برنامه «اقتصاد حوالی فرهنگ» کاری از گروه اقتصاد و جامعه است که به تهیه‌کنندگی فرزانه صادقیان، در ایام نوروز هر روز هفته  ساعت 22 به مدت 60 دقیقه تقدیم شنوندگان می‎شود.

امتیاز شما