امروز دوشنبه  ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

واکاوی قرارداد کار در "روی خط باشید"

مشاهده ۶۴
۱۴۰۳/۰۱/۲۵- ۰۷:۲۸

برنامه "روی خط باشید" شنبه ۲۵ فروردین ماه به موضوع قرارداد کار و الزامات حقوقی آن اختصاص دارد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، طبق ماده ۷ قانون کار، قرارداد کاری عبارت است از قرارداد کتبی یا شفاهی که به موجب آن کارگر در قبال دریافت دستمزد، برای زمان موقت یا غیر موقت، اقدام به انجام کار مشخصی برای کارفرما می‌کند. قرارداد کار میان کارگر و کارفرما نحوه دریافت حقوق، انجام وظایف، مرخصی‌ها، بیمه و دیگر مزایای کارگر را معلوم می‌کند و از طرفی دیگر برای کارفرما مشخص می‌شود بابت دریافت چه خدماتی حق الزحمه پرداخت می‌کند. قرارداد کار معمولا یکی از چالش‌های اصلی بین کارگر و کارفرما است.

برنامه" روی خط باشید" که باهدف افزایش اطلاعات حقوقی و اقتصادی شنوندگان روی آنتن می رود، ۲۵ فروردین ماه به موضوع قرارداد کار بین کارگر و کارفرما و الزامات حقوقی آن اختصاص دارد و کارشناس حقوقی برنامه به سوالات شنوندگان در این رابطه پاسخ خواهد داد.

"روی خط باشید" شنبه الی چهارشنبه ساعت ۱۱:۰۰ روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ مگاهرتز تقدیم علاقه‌مندان این حوزه می‌شود.

شبکه رادیویی اقتصاد از طریق گیرنده‌های دیجیتالی، رادیونما، اپلیکیشن ایران صدا و آدرس اینترنتی radioeqtesad.ir نیز قابل دریافت است.

همچنین علاقه‌مندان می‌توانند از طریق شماره تماس ۲۲۶۵۲۵۲۵ و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۳۶۳۷ با این برنامه و دیگر برنامه‌های رادیو اقتصاد در ارتباط باشند.

امتیاز شما