امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

حقوق مصرف کننده و تعهدات ضمانت کالا

مشاهده ۷۳
۱۴۰۲/۱۲/۱۳- ۰۸:۰۵

برنامه "روی خط باشید" ۱۳ اسفندماه به موضوع طرح شکایت در خصوص عدم اجرای تعهدات ضمانت کالا توسط شرکت های مربوطه، اختصاص دارد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در روابط و معاملات بازرگانی و خرید و فروش کالا، ضمانت به تعهدی اطلاق می‌گردد که فروشنده در قبال محصول یا خدمات ارائه می‌نماید و معمولا متعهد می‌شود در صورت بروز برخی معایب خاص که ناشی از عملکرد طبیعی آن باشد در مدتی معین، خسارت وارد شده به خریدار را جبران نماید. در صورتی که فروشنده یا تولیدکننده به هر دلیل از انجام تعهد خود استنکاف نماید، خریدار می‌تواند به استناد قانون مدنی، مدعی مطالبه ضرر در فرض بروز عیب شود.

برنامه" روی خط باشید" که با هدف افزایش اطلاعات حقوقی- اقتصادی شنوندگان روی آنتن می رود، ۱۳ اسفند ماه به موصوع ضمانت کالا وطرح شکایت در خصوص عدم اجرای تعهدات ضمانت می‌پردازد. همچنین کارشناس حقوقی برنامه به سوالات شنوندگان در این رابطه پاسخ خواهند داد.

این برنامه شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۱:۰۰ روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ مگاهرتز تقدیم علاقه‌مندان این حوزه می‌شود.

شبکه رادیویی اقتصاد از طریق گیرنده‌های دیجیتالی، رادیونما، اپلیکیشن ایران صدا و آدرس اینترنتی radioeqtesad.ir نیز قابل دریافت است.

همچنین علاقه‌مندان می‌توانند از طریق شماره تماس ۲۲۶۵۲۵۲۵ و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۳۶۳۷ با این برنامه و دیگر برنامه‌های رادیو اقتصاد در ارتباط باشند.

امتیاز شما