«جشنواره کارآفرینی» سیما در سال گذشته محقق کرد؛
«جشنواره کارآفرینی» سیما در سال گذشته محقق کرد؛
جمع آوری 40 میلیارد تومان سرمایه گذاری برای توسعه کسب و کارها
تعداد بازدید:1215
دوشنبه 20 مرداد 1399 - 13:14
برنامه «جشنواره کارآفرینی» سیما کاری از گروه اقتصاد شبکه یک سیماست که به تهیهکنندگی محمد هادی سلیم زاده و اجرای کیاداوود اسفندیاری از شنبه تا چهارشنبه هر هفته ساعت 16 به صورت زنده پخش میشود.
به گزارش روابط عمومی رسانه ملی؛ این برنامه هر ماه با معرفی کارآفرینان، فرصتهای تولیدی را به طور رایگان به مردم معرفی و از بینندگان تلویزیون دعوت میکند نقدینگی خود را به جای فعالیتهای سوداگرانهای چون بازار سکه و دلار، در کسب و کارهای نوپا و مولد سرمایهگذاری کنند.
می توان گفت با کمک این برنامه، تاکنون صدها واحد تولیدی توانسته سرمایهگذار، شریک تجاری یا نمایندگی فروش جذب کند و برخی حتی از خطر ورشکستگی نجات پیدا کنند.
گروه تهیه و تولید برنامه «جشنواره کارآفرینی» ماموریت دارند طی فرآیندی حرفهای و شفاف کارآفرینان خواهان سرمایهگذاری و صاحبان سرمایه را با معرفی دقیق و پرهیز از چهرهسازی غیر واقعی آن کسب و کار به هم برسانند.
محمدهادی سلیم زاده تهیهکننده برنامه «جشنواره کارآفرینی» درباره اهداف این برنامه گفت: این برنامه به دنبال ایجاد فرصت مناسب برای صاحبان ایده است که نسبت به بازار و جنبههای مالی، آشنایی بیشتری پیدا کنند. در واقع «جشنواره کارآفرینی» به دنبال این است که شرایط مناسب را برای کارآفرینان باهدف بازاریابی و معرفی طرح به سرمایهگذاران فراهم کند تا با افزایش توان کارآفرینان در حوزه تولید، طرحهای تجاری و برنامهریزی اجرایی در این حوزه هم از پویایی بیشتری برخوردار شود.
وی با تاکید بر مقوله اشتغال زایی از طریق این برنامه گفت: در فصل گذشته از حدود 100 شرکت کننده در جشنواره مبلغ معادل 40 میلیارد تومان سرمایه گذاری مردمی صورت گرفت و در فصل جدید برنامه هم با توجه به شرایط کرونایی کشور؛ بیشترین میزان اشتغال زایی در بخش تولید پوشاک بیمارستانی، ماسک، مواد ضدعفونی کننده و ... بوده است.
سلیم زاده با اشاره به اینکه «جشنواره کارآفرینی» هر روز میزبان کارآفرینانی در زمینههای گوناگون تولیدات اقتصادی است، خاطرنشان کرد: در این برنامه همواره سعی شده است با شناسایی و معرفی کارآفرینان جوان و ناشناخته و کسب اعتبار و شهرت برای کارآفرینان برتر به توسعه مردمیکسب و کارها کمک کنیم.
تهیهکننده برنامه خلاقانه «جشنواره کارآفرینی» ادامه داد: آشنایی صاحبان صنعت با ایدههای جدید، تشویق و تبلیغ نگاه خلاقانه و روحیه کارآفرین و پرورش نسل جدیدی از کارآفرینان با نوآوری در عرصه اقتصادی تنها راه ادامه حیات بنگاههای اقتصادی در دوره کنونی است.
سلیم زاده در ادامه با اشاره به اقبال و مشارکت مطلوب مردم در حوزههای کارآفرینی و سرمایه گذاری گفت: برخی برای وارد کردن سرمایه خود به طور مستقیم، برخی هم برای دریافت نمایندگی فروش یا تولید، خرید محصول برای صادرات و ... در جشنواره مشارکت میکنند. در این برنامه بارها شاهد بودیم که صدها کارآفرین واقعی و صادق برای پیدا کردن سرمایهگذار یا مشتری بسیار راضی و خرسند بودند و چهره آنان به عنوان قهرمانان تولید بر قاب شبکه ملی نقش بسته است.
تهیهکننده «جشنواره کارآفرینی» درباره چگونگی ثبت نام متقاضیان شرکت در برنامه گفت: یک درگاه ورودی در پایگاه اینترنتی است که به برنامه متصل به برنامه است که متقاضیان اطلاعات اقتصادی خود، مجوزها و ... را در این سامانه بارگذاری میکنند و فعالیتها و تواناییهای خود را شرح میدهند.
وی با ذکر این نکته که شرکتکنندگان در سه مرحله پالایش و بررسی میشوند، گفت: این پالایش یک بار باتلاش اپراتور برای موارد نقص اطلاعات، یک بار هم بههمت سردبیر برنامه با توجه به مولفههای لازم و در نهایت ازسوی شش داور ملی ارزیابی میشوند. پس از ارزیابی داوران ملی، مصاحبههایی با کارآفرینان انجام میشود و این عزیزان با پاسخگویی به مجموعهای از سوالات و کسب امتیازات لازم، مجوز شرکت در برنامه را به دست میآورند و در جدول پخش برنامه جانمایی میشوند.
وی افزود: ماهانه 1000 تا 2000 کارآفرین ثبت نام میکنند و در میان آنها افراد با اهداف و انگیزههای مختلفی حضور دارند مثلا افرادی با سرمایههای کلان به دنبال اعطای نمایندگی و افراد با سرمایه کمتر به دنبال جذب سرمایه به منظور توسعه و تقویت کسب و کار هستند.
اوبا اشاره به دستاوردهای بسیار ارزشمند و جذب سرمایه ای که از طریق این برنامه برای کارآفرینان و صاحبان مشاغل حاصل شده است، گفت: از هر دو برنامه، یک مستند درخصوص اشتغال زایی ساخته میشود تا مواردی که در برنامه همچون جذب نیرو، واگذاری نمایندگی، ارتقای خط تولید و ... عنوان میشود با مستندات و شواهد نمایش داده شود تا نتیجه این مشارکت مفید و موثر در گردش چرخ های اقتصاد کشور ملموستر شود. ما در فصل گذشته از دستاوردهای برنامه، حدود 40 مستند ساختهایم.
محمدهادی سلیم زاده خاطرنشان کرد: فصل گذشته تصمیم داشتیم به شرکتکنندگان، ماهانه تسهیلات قرضالحسنه اشتغال اعطاء کنیم اما به قدری تقاضاها و مشارکت مردمی بالا بود که همین مشارکت توانست کاستیها را رفع و رجوع کند. این برنامه سعی میکند به همه مشاغل چه در بخش روستایی و چه خانگی بپردازد و به طور ویژه بر مشاغل بانوان هم تاکید دارد و در این مدت بانوان کارآفرین زیادی به برنامه دعوت شدهاند.