امروز شنبه  ۳ آذر ۱۴۰۳
سرویس:گفت و گو
تاریخ خبر : دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹- ۱۳:۱۴
«جشنواره کارآفرینی» سیما در سال گذشته محقق کرد؛
جمع آوری 40 میلیارد تومان سرمایه گذاری برای توسعه کسب و کارها
برنامه «جشنواره کارآفرینی» سیما کاری از گروه اقتصاد شبکه یک سیماست که به تهیه‎کنندگی محمد هادی سلیم زاده و اجرای کیاداوود اسفندیاری از شنبه تا چهارشنبه هر هفته ساعت 16 به ‎صورت زنده پخش می‌شود.
به گزارش روابط عمومی رسانه ملی؛ این برنامه هر ماه با معرفی کارآفرینان، فرصت‎های تولیدی را به طور رایگان به مردم معرفی و از بینندگان تلویزیون دعوت می‌کند نقدینگی خود را به جای فعالیت‌های سوداگرانه‌ای چون بازار سکه و دلار، در کسب و کارهای نوپا و مولد سرمایه‌گذاری کنند. می توان گفت با کمک این برنامه، تاکنون صدها واحد تولیدی توانسته سرمایه‌گذار، شریک تجاری یا نمایندگی فروش جذب کند و برخی حتی از خطر ورشکستگی نجات پیدا کنند. گروه تهیه و تولید برنامه «جشنواره کارآفرینی» ماموریت دارند طی فرآیندی حرفه‌ای و شفاف کارآفرینان خواهان سرمایه‎گذاری و صاحبان سرمایه را با معرفی دقیق و پرهیز از چهره‎سازی غیر واقعی آن کسب و کار به هم برسانند. محمدهادی سلیم زاده تهیه‎کننده برنامه «جشنواره کارآفرینی» درباره اهداف این برنامه گفت: این برنامه به دنبال ایجاد فرصت مناسب برای صاحبان ایده است که نسبت به بازار و جنبه‎های مالی، آشنایی بیشتری پیدا کنند. در واقع «جشنواره کارآفرینی» به دنبال این است که شرایط مناسب را برای کارآفرینان باهدف بازاریابی و معرفی طرح به سرمایه‌گذاران فراهم کند تا با افزایش توان کارآفرینان در حوزه تولید، طرح‌های تجاری و برنامه‌ریزی اجرایی در این حوزه هم از پویایی بیشتری برخوردار شود. وی با تاکید بر مقوله اشتغال زایی از طریق این برنامه گفت: در فصل گذشته از حدود 100 شرکت کننده در جشنواره مبلغ معادل 40 میلیارد تومان سرمایه گذاری مردمی صورت گرفت و در فصل جدید برنامه هم با توجه به شرایط کرونایی کشور؛ بیشترین میزان اشتغال زایی در بخش تولید پوشاک بیمارستانی، ماسک، مواد ضدعفونی کننده و ... بوده است. سلیم زاده با اشاره به اینکه «جشنواره کارآفرینی» هر روز میزبان کارآفرینانی در زمینه‌های گوناگون تولیدات اقتصادی است، خاطرنشان کرد: در این برنامه همواره سعی شده است با شناسایی و معرفی کارآفرینان جوان و ناشناخته و کسب اعتبار و شهرت برای کارآفرینان برتر به توسعه مردمی‌کسب و کارها کمک کنیم. تهیه‎کننده برنامه خلاقانه «جشنواره کارآفرینی» ادامه داد: آشنایی صاحبان صنعت با ایده‌های جدید، تشویق و تبلیغ نگاه خلاقانه و روحیه کارآفرین و پرورش نسل جدیدی از کارآفرینان با نوآوری در عرصه اقتصادی تنها راه ادامه حیات بنگاه‌های اقتصادی در دوره کنونی است. سلیم زاده در ادامه با اشاره به اقبال و مشارکت مطلوب مردم در حوزه‌های کارآفرینی و سرمایه گذاری گفت: برخی برای وارد کردن سرمایه خود به طور مستقیم، برخی هم برای دریافت نمایندگی فروش یا تولید، خرید محصول برای صادرات و ... در جشنواره مشارکت می‌کنند. در این برنامه بارها شاهد بودیم که صدها کارآفرین واقعی و صادق برای پیدا کردن سرمایه‌گذار یا مشتری بسیار راضی و خرسند بودند و چهره آنان به عنوان قهرمانان تولید بر قاب شبکه ملی نقش بسته است. تهیه‎کننده «جشنواره کارآفرینی» درباره چگونگی ثبت نام متقاضیان شرکت در برنامه گفت: یک درگاه ورودی در پایگاه اینترنتی است که به برنامه متصل به برنامه است که متقاضیان اطلاعات اقتصادی خود، مجوزها و ... را در این سامانه بارگذاری می‌کنند و فعالیت‎ها و توانایی‌های خود را شرح می‎دهند. وی با ذکر این نکته که شرکت‏‎کنندگان در سه مرحله پالایش و بررسی می‌شوند، گفت: این پالایش یک بار باتلاش اپراتور برای موارد نقص اطلاعات، یک بار هم به‎همت سردبیر برنامه با توجه به مولفه‌های لازم و در نهایت ازسوی شش داور ملی ارزیابی می‌شوند. پس از ارزیابی داوران ملی، مصاحبه‌هایی با کارآفرینان انجام می‌شود و این عزیزان با پاسخگویی به مجموعه‎ای از سوالات و کسب امتیازات لازم، مجوز شرکت در برنامه را به دست می‎آورند و در جدول پخش برنامه جانمایی می‌شوند. وی افزود: ماهانه 1000 تا 2000 کارآفرین ثبت نام می‌کنند و در میان آن‌ها افراد با اهداف و انگیزه‌های مختلفی حضور دارند مثلا افرادی با سرمایه‌های کلان به دنبال اعطای نمایندگی و افراد با سرمایه کمتر به دنبال جذب سرمایه به منظور توسعه و تقویت کسب و کار هستند.اوبا اشاره به دستاوردهای بسیار ارزشمند و جذب سرمایه ای که از طریق این برنامه برای کارآفرینان و صاحبان مشاغل حاصل شده است، گفت: از هر دو برنامه، یک مستند درخصوص اشتغال زایی ساخته می‌شود تا مواردی که در برنامه همچون جذب نیرو، واگذاری نمایندگی، ارتقای خط تولید و ... عنوان می‌شود با مستندات و شواهد نمایش داده شود تا نتیجه این مشارکت مفید و موثر در گردش چرخ های اقتصاد کشور ملموس‎تر شود. ما در فصل گذشته از دستاوردهای برنامه، حدود 40 مستند ساخته‎ایم. محمدهادی سلیم زاده خاطرنشان کرد: فصل گذشته تصمیم داشتیم به شرکت‎کنندگان، ماهانه تسهیلات قرض‎الحسنه اشتغال اعطاء کنیم اما به قدری تقاضاها و مشارکت مردمی‌ بالا بود که همین مشارکت توانست کاستی‌ها را رفع و رجوع کند. این برنامه سعی می‌کند به همه مشاغل چه در بخش روستایی و چه خانگی بپردازد و به طور ویژه بر مشاغل بانوان هم تاکید دارد و در این مدت بانوان کارآفرین‌ زیادی به برنامه دعوت شده‎اند.
© 2019- pr.irib.ir - Contact us :pr@irib.ir