امروز جمعه  ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
نامزد بخش مشاغل سومین دوره جشنواره پژواک:
نامزد بخش مشاغل سومین دوره جشنواره پژواک:

آموزش های مستندسازی در رادیو باید پیوسته باشد

مشاهده ۹۲
۱۴۰۳/۰۲/۰۴- ۱۴:۴۷

محمدرضا حاج حیدری نامزد بخش مشاغل و نویسنده برنامه «سرزمین من» رادیو فرهنگ گفت: جشنواره پژواک پنجره ای گشوده تا برنامه سازان و مستندسازان رادیویی با ایده‌های تازه آشنا شوند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، محمدرضا حاج حیدری نامزد بخش مشاغل و نویسنده برنامه «سرزمین من» رادیو فرهنگ درباره حضورش در جشنواره پژواک گفت: این اولین دوره است که افتخار دارم در جشنواره در بخش برنامه‌های مستمر شرکت داشته باشم. به نظرم اگر آموزش هایی که در حوزه مستندسازی برگزار می‌شود به صورت هفتگی و پیوسته باشد، برنامه ساز می تواند با جدیت بیشتری دنبال کند. مسلما در این صورت می تواند مستندهای تاثیرگذار هم بسازد که مورد توجه مخاطبان هم قرار بگیرد.

حاج حیدری ادامه داد: جشنواره پژواک می تواند در زمینه رونق مستندهای رادیویی گام های موثری بردارد، حتی معتقدم که این جشنواره، پنجره ای گشوده تا برنامه سازان و مستندسازان رادیو با جدیدترین ایده‌ها و قالب های مستندسازی آشنا شوند. مسلما اگر این جشنواره توام با دوره‌های آموزشی باشد، می تواند خیلی موثر باشد و ذائقه مخاطبان هم جذاب کند، زیرا آنها هم با آخرین متدهای برنامه سازی آشنا می‌شوند.

حاج حیدری ادامه داد: برنامه‌های مستند رادیویی یکی از خوش ساخت ترین، سخت ترین و جذاب ترین قالب های رسانه و رادیو است. بنابراین تمام مراحل ساخت از ایده تا اجرا باید براساس پژوهش و تفکر باشد و باید تلاش کنیم تا برنامه ساز در این حوزه بتواند روایت صحیح را به نحو مطلوب به مخاطب انتقال بدهد، حتی سازنده اثر باید در انتخاب موسیقی وسواس زیادی داشته باشد.

حاج حیدری با بیان اینکه اساس هر برنامه رادیویی پژوهش است، ادامه داد: اگر برنامه ای بدون پژوهش و مطالعه قبلی باشد، مسلما با شکست مواجه می‌شود و مخاطب را از دست می دهیم. بنابراین برنامه‌های رادیویی باید پژوهش محور باشد و مشخص شود تا چه میزان از پژوهش استفاده شود به ویژه برنامه‌هایی که در قالب تاریخ و تمدن است. ما تلاش کردیم که از آخرین نظریات در حوزه تاریخ و تمدن ایران، مقالات وکتاب های منتشر شده برای مستند "سرزمین من" استفاده کنیم و با پژوهشکده‌های مختلف در ارتباط بودیم تا برنامه دقیق و صحیح تقدیم شنوندگان کنیم.

امتیاز شما