امروز شنبه  ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

تقلید صدای «جان علی»؛ شخصیت محبوب رادیویی/ برگزاری سومین دوره جشنواره پژواک تا ۲۹ اردیبهشت ماه

مشاهده ۱۰۶
۱۴۰۳/۰۲/۰۴- ۰۹:۲۶

عباس محبی، پیشکسوت رادیو و افتخاری، دبیر جشنواره پژواک و مدیر رادیو صبا، چهارم اردیبهشت ماه در برنامه سلام تهران حضور پیدا کردند تا با مجری برنامه گفت‌وگو کنند. آن‌ها در این برنامه از جشنواره پژواک و خاطرات رادیویی سخن گفتند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، محبی ضمن تبریک سالگرد رادیو گفت: من از همه مردم عزیز تشکر می‌کنم که نزدیک به یک قرن در کنار رادیو بودند و با ما همراه شدند. امیدوارم که بتوانم سالیان سال در خدمت مردم عزیز باشیم. ما به رادیو عادت کردیم و حال و هوای آن را بسیار دوست داریم.

افتخاری در مورد برگزاری جشنواره پژواک گفت: اکنون ما در حال برگزاری سومین دوره جشنواره پژواک، یا جشنواره ملی مستندهای رادیویی هستیم. امروز افتتاحیه این جشنواره برگزار خواهد شد و از تعدادی از برگزیدگان تقدیر خواهیم کرد. این جشنواره تا ۲۹ اردیبهشت ادامه پیدا خواهد کرد و در طول این زمان کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی برگزار می‌شود.

وی افزود: جشنواره پژواک شامل دو بخش مستمر و آثار تولید شده برای جشنواره است. امروز ما از ۱۸ برگزیده بخش مستمر تقدیر کرده و به آن‌ها لوح تقدیر تقدیم می‌کنیم.

محبی اظهار کرد: هر یک از هنرمندان برای خود تیپ شاخصی دارند که مردم آن‌ها را با آن شخصیت می‌شناسند. این شخصیت بارز برای من «جان علی» است. به نوعی می‌توان گفت که این شخصیت همزاد من است و با او ارتباط عمیقی دارم.

وی در ادامه گفت: در طول فعالیت حرفه‌ای خود شخصیت‌های بسیاری خلق کرده‌ام. من مردم مختلف را مورد بررسی قرار می‌دهم و رفتار آن‌ها را تقلید می‌کنم. خوشبختانه همه این شخصیت‌های خلق‌شده به نوعی مورد توجه برنامه‌سازان رادیویی قرار می‌گیرد و برنامه‌‌های متعددی از آن‌ها ساخته می‌شود. آقای افتخاری نیز همواره به من و به خصوص شخصیت جان علی لطف ویژه داشته‌اند.

افتخاری در مورد تقدیر از پیشکسوتان رادیویی در جشنواره پژواک گفت: یکی از وظایف ما، تقدیر از پیشکسوتان و زحمات آن‌هاست. لذا همواره سعی ما بر این بوده که در جشنواره‌های مختلف از این عزیزان تقدیر کنیم. امروز در جشنواره پژواک ما از محمد قربانی تقدیر می‌کنیم. ایشان ۵۱ سال در رادیو فعالیت کردند و از مردان بزرگ در این عرصه هستند. امروز ایشان ۸۵ ساله هستند و برنامه‌ای برای تقدیر از او تدوین شده است.

امتیاز شما