امروز دوشنبه  ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسعود ده نمکی مطرح کرد؛
مسعود ده نمکی مطرح کرد؛

عالم برزخ، موضوع مجموعه «رستگاری»

مشاهده ۱۰۳
۱۴۰۳/۰۱/۲۵- ۱۱:۰۰
تعداد بازدید:103

در مجموعه «رستگاری» که از شبکه دو سیما در حال پخش است، عالم برزخ و وضعیت روح‌هایی که در کما هستند روایت می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مسعود ده نمکی کارگردان و تهیه کننده مجموعه «رستگاری» در گفت و گو با شبکه خبر گفت: در این مجموعه بحث برزخ و قصه روح‌هایی که در کما هستند، روایت می‌شود و مبتنی بر روایات منابع شیعی است که ارواح بعد از مرگ چه سرنوشتی دارند و ماهیت روح چیست.

وی افزود: در این مجموعه از تخیل کمتر استفاده شده است، چون بحث حق الناس و ترس از حق الناس است و حتی انتفاد‌هایی شده است که خدا اینقدر ترسناک نیست اتفاقا در بحث حق الناس، خدا ترسناک است. این حق الناس گریبانگیر آدم است.

کارگردان وتهیه کننده مجموعه «رستگاری» درباره تولید این نوع آثار گفت: این تجربه را قبلا داشتم در فیلم «رسوایی دو» و حتی «رسوایی یک»، که کاملا جدی است یا مجموعه «دادستان»، که داستان پلیسی است و طنز و کمدی نیست هرچند که روحیات من با فیلم‌های کمدی منطبق است. برای من محتوا مهم است پایبند به یک گونه خاص نیستم.

ده نمکی در پاسخ به این سوال چرا کار‌هایی که کار می‌کند اینقدر پربازیگر است افزود: بخشی از جذابیت کار بازیگر است، علاوه بر متن، اولویت اصلی بازیگر است. یکی از ضلح‌های موفق کار، بازیگر‌های آن است در کار‌های من حتی برای نقش‌های کوچک هم سعی می‌کنم از بازیگرانی که توانمند هستند استفاده کنم.

وی افزود: اینکه چهره انتخاب می‌شود برای این است که به جذابیت قصه اضافه شود. یکی از ویژگی‌های این کار این است که در کنار ستاره‌هایی مثل آقای پاک نیت و بازیگر‌های دیگر، از بازیگر‌های جدید هم استفاده کردم که نقش‌های مکمل مهمی دارند و اینها به سینما و تلویزیون معرفی شدند که بعضی از آنها هم خوب درخشیدند.

کارگردان وتهیه کننده مجموعه «رستگاری» درباره جلوه‌های ویژه مجموعه «رستگاری» هم گفت: یک گروهی بود که قبلا در فیلم سینمایی «رسوایی دو» کار کرده بودم، آقای امامی و گروهش، ساخت زلزله تهران با آن عظمت برای اولین بار بود در سینمایی ایران که جلوه‌های ویژه خیلی خوبی داشت، این گروه چنان کارشان موفق بود که الان برای بعضی از کشور‌های خارجی کار می‌کنند؛ و استفاده از تکنیک‌های جدید در این مجموعه که برای اولین بار چه در سینما و چه تلویزیون در مجموعه «رستگاری» اتفاق افتاد. در گذشته چه در سینما و چه در تلویزیون، روح‌ها همیشه معمولی و به صورت لباس سفید بوده است، اما در این مجموعه از تکنیک‌های جدید استفاده شد و به نظرم «رستگاری» فتح بابی خواهد شد برای ساخت مجموعه‌های ماورایی.

وی درباره موسیقی اثر هم افزود: موسیقی اثر باید در خدمت محتوا باشد، آهنگسازی این کار را بهنام ابطحی انجام داد، افکت‌هایی که برای لحظات ترسناک بکار رفته شده همه زحمات ابطحی و گروهش بود و در کل باید گفت این اثر با تمام معایب و محاسنی که داشت یک تجربه بود و می‌تواند آغازگر اتفاقات جدیدی باشد.

امتیاز شما