امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

آغاز پخش زمینی شبکه خبر 2 / اعلام جزئیات برنامه‌ها و نحوه دسترسی

مشاهده ۹۶۱
۱۴۰۲/۰۶/۱۴- ۱۷:۵۸

شبکه تلویزیونی «خبر ۲» که بیش از یک سال از طریق سامانه‌های اینترنتی در دسترس عموم است، از یک شنبه ۱۲ شهریورـ پخش آزمایشی خود را در بستر پخش زمینی دیجیتال و پخش ماهواره‌ای آغاز کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی رسانه ملی، ابراهیم بابایی، مسئول شبکه خبر2 گفت: همه هموطنان می‌توانند با جست‌وجوی مجدد در دستگاه‌های گیرنده دیجیتال تلویزیون خود شبکه خبر 2 را روی کانال 16 دریافت کنند.
وی افزود: ضمن آنکه خبر2 بر روی ماهواره‌های بدر و اینتل‌ست برای هموطنان خارج از کشور نیز قابل دریافت است.
بابایی با تشریح تاریخچه راه اندازی خبر2 گفت: پخش آزمایشی این شبکه سیزدهم مرداد 1401 با دستور رئیس رسانه ملی بر روی بستر اینترنتی تلوبیون شروع و اوایل امسال هم پخش خبر2 از سامانه سپهر و خبرگزاری صداوسیما آغاز شد.
وی ادامه داد: همزمان با برگزاری سومین افق تحول رسانه ملی در تیر ماه گذشته نیز پخش رسمی اینترنتی شبکه خبر2 آغاز شد.
بابایی با بیان اینکه فعلا از ساعت 6 صبح تا 22 پخش زنده داریم افزود: شبکه خبر2 این توانایی را دارد که با همکاری خبرنگاران و شهروندان، همه رخدادهای مهم بین‌المللی، ملی، منطقه‌ای و استانی را پوشش دهد.
بابایی به اقدام شبکه خبر 2 برای پخش محتوای تولید شده از سوی شهروند خبرنگاران نیز اشاره کرد و گفت: به همین منظور مخاطبان می‌توانند عدد 66 رابه سرشماره 10005882 ارسال و عضو کانال خبر2 در پیام‌رسان بله شوند.
به گفته مسئول شبکه خبر2 هموطنان می‌توانند با عضویت در کانال خبر2 تصاویر رخداد های مهم شهر و روستای خود را به این شبکه-ارسال کنند تا به اسم خودشان پخش شود.
وی افزود: علاوه بر آن روابط‌ عمومی‌های ارگان‌ها و سازمان‌ها هم می‌توانند لینک اینترنتی پخش زنده برنامه‌ها و همایش‌‌های مهم خود را در اختیار ما قرار دهند تا به صورت زنده پوشش دهیم. به طور مثال هم‌اکنون این امکان در ارتباط زنده با آستان قدس رضوی و بارگاه حضرت معصومه (س) فراهم است.

امتیاز شما