امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

استقبال از بهار طبیعت با رایحه بهار قرآن

مشاهده ۱۶۵
۱۴۰۲/۱۲/۲۶- ۱۰:۳۰

صداوسیمای آذربایجان غربی برای نوروز1403 که با بهار قرآن تقارن شایسته ای دارد، ویژه برنامه‌های متنوعی را تدارک دیده تا لحظات شاد و معنوی را با پخش مستند های معرفی جاذبه‌های طبیعی و تاریخی و آداب و رسوم برای مخاطبان فراهم نماید.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، رادیو چی چست  نوروز 1403 را با ویژه برنامه زنده تحویل سال «باهارا سلام» (سلام به بهار) به تهیه کنندگی محمدعلی عبدالی از ساعت 5 صبح  روز اول فروردین آغاز می‌کند که در آن هنرمندان، خوانندگان و شخصیت های علمی و فرهنگی استان حضور خواهند یافت.

توجه به حال و هوای معنوی لحظات تحویل سال و تقارن سال جدید با ماه مبارک رمضان، سرودهای عاشیقی محلی ، نمایش های طنز ، پخش پیام رهبری و گزارش از شیفت های نوروزی دستگاهای خدمات رسان و پاسگاههای مرزی از آیتم های این برنامه 90 دقیقه ای است. صدای آذربایجان غربی همچنین ویژه برنامه 70 دقیقه ای «خوش گلدین باهار»(خوش آمدی بهار) از 29 اسفند  تا10 فروردین به تهیه کنندگی اسکندر رحیمی ساعت 10:30 با آیتم هایی همچون: گزارش از آداب و رسوم بومی و محلی عید ، ارتباط با سایر مراکز ، خبرنگاران شهرستانها ، تماس های مردمی ، هواشناسی ، پلیس راه پخش می‌کند.

برنامه‌های نغمه‌های نوروز و ائل سوزی با موضوع ترانه‌ها و فولکلور بصورت روتین پخش خواهد شد.  پرداخت به مناسبتهای مذهبی، معرفی جاذبه‌های طبیعی و تاریخی استان، ارتباط زنده با سایر مراکز صداوسیما و گزارش های متنوع مردمی در سراسر استان از آیتم های سایر برنامه‌های صدای مرکز آذربایجان غربی در ایام نوروز خواهد بود.  ویژه برنامه‌های سعادت سارایی ویژه افطار و برنامه آیدین سحرلر ویژه سحرهای ماه مبارک رمضان ازابتدای ماه مبارک رمضان از رادیو چی چست پخش می‌شود .

سیمای آذربایجان غربی نیز در راستای ایجاد امید و نشاط توام با معنویت در جامعه با تدارک برنامه‌های متنوع، از جمله با مجموعه تلویزیونی «مثبت آژیر» به تهیه کنندگی رامین اصغری با موضوع مروری بر خاطرات دفاع مقدس و بمباران شهرها و سبک زندگی مردم ارومیه در دهه 60 هر شب ساعت 22 و سریال تلویزیونی «آژیــر» ساعت 21 میهمان خانه‌های گرم و صمیمی مردم استان در ایام نوروز و ماه رمضان خواهد بود.  

همچنین سیمای آذربایجان غربی نوروز 1403 را با «یازنفسی» (نفس بهار) ویژه برنامه 360 دقیقه ای تحویل سال را دو ساعت قبل از آغاز سال جدید به تهیه کنندگی حسن فرخی با آیتم های متنوع نوروزی و تقارن سال جدید با بهار قرآن آغاز می‌کند.

مستندهای معرفی جاذبه‌های طبیعی استان و آداب و رسوم با عناوین: مستند نوروز در آذربایجان به تهیه کنندگی و کارگردانی مهدی حیدری روز 2 فروردین، مستند ایستی سولار به تهیه کنندگی وحید معصومی روز 3 فروردین ، مستند باغ شهر ارومیه یه تهیه کنندگی گیتا حری رضایی روز 4 فروردین ، مستند قلعه قبان یه تهیه کنندگی فرهاد کنعانی روز 5 فروردین و مستندهای چالدران، سلماس، میاندوآب وسولدوز در قالب هفت شهر به تهیه کنندگی مهدی حیدری از 6 تا 9 فروردین از برنلمه‌های است که در سال جدید برای مخاطبان تدارک دیده شده است. پخش روزانه فیلم سینمایی، میان برنامه‌های طنز از سایر برنامه‌های سیمای مرکز آذربایجان غربی برای ایام نوروز 1403 خواهد بود.

سیمای آذربایجان غربی همچنین ویژه برنامه‌های قــرار و سحرزمزمه سی را از آغاز ماه مبارک رمضان بصورت زنده بر روی آنتن برده است.

امتیاز شما