امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

نوروز فرصتی ارزشمند برای معرفی جاذبه‌های گردشگری استان

۱۴۰۲/۱۲/۲۴- ۰۸:۴۸

مدیرکل صداوسیمای خراسان جنوبی بر استفاده از ظرفیت نوروز برای معرفی جاذبه‌های گردشگری استان تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مدیرکل و جمعی از معاونین صداوسیمای خراسان جنوبی با حضور در اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در خصوص راهکارهای افزایش همکاری در حوزه معرفی جاذبه‌های گردشگردی استان گفتگو کردند.

آینه دار مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی با بیان اینکه مجهز کردن اماکن تاریخی و گردشگری استان به فیبر نوری فرصت معرفی این اماکن را بیشتر فراهم کرده است گفت: یکی از حوزه‌هایی که در خصوص در گردشگری حتی در سطح بین الملل می تواند بسیار تاثیر گذار باشد رسانه است .

وی گفت: نوروز اوج کار در حوزه گردشگری است که این روزها دو مجموعه در راستای معرفی بیشتر ظرفیت های استان باید هم افزایی و همراهی بشتر داشته باشند .

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی تهیه و پخش برنامه‌ها از امکان گردشگری استان و استفاده از صنایع دستی در طراحی دکور برنامه‌ها یک فرصت خوب برای معرفی این ظرفیت ها در استان عنوان کرد.

آینه دار با اشاره به حضور تیم هایی تولیدی در شهرستان‌ها برای تهیه برنامه‌ها گفت : اقامتگاه‌های بوم گردی در این شهرستان فضای خیلی خوبی برای معرفی ظرفیت های هر شهرستان است که تا کنون این اقدام شایسه انجام می‌شده و می تواند قوی تر ادامه پیدا کند .

وی آسیب شناسی اقدامات انجام شده و تهیه برنامه‌هایی برای معرفی و پخش چند باره از جاذبه‌های گردشگری را هم یک فرصت خوب برای پیش برد اهداف دو مجموعه دانست.

کامیابی معاون صدای ، صدا و سیمای خراسان جنوبی  با بیان اینکه 12 عنوان ویژه برنامه برای نوروز در صدای خاوران پیش بینی شده است  گفت : برنامه نسیم شرق و شبهای ایران  (که به صورت اجای مشترک با سایر استانهاست) ، گل و گشت ، شیرین و پونه ، مستند شهر مهربان رفتار مردم بشرویه در رفتار با حیوانات ، بی برکت که حائز رتبه نیز شده است و.. از جمله برنامه‌های ویژه صدای خاوران در حوزه گردشگری است.

جعفرزاده معاون سیمای ،صدا و سیمای خراسان جنوبی ظرفیت تولید فیلم و سریال را فرصت خوبی برای معرفی بسیاری از مناطق گردشگری و صنایع دستی استان دانست گفت: در ارتباط زنده با شبکه‌های سراسری هم حوزه در اماکن تاریخی و گردشگری استان در جذابیت برنامه‌ها و معرفی ظرفیت ها نقش زیادی دارد.

شاهوردی مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان هم ضمن اعلام آمادگی برای استفاده از ظرفیت های امکان تاریخی استان در تهیه برنامه‌ها گفت: کلیپ های از امکان تاریخی استان در میراث تهیه شده است که می تواند برای پخش در اختیار صدا و سیما قرار گیرد .

وی با اشاره به آثارتاریخی در  نوبت ثبت جهانی در استان گفت : راسانه در معرفی این آثار بسیار می تواند کمک میراث باشد .

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشکر استان در ادامه افزود: آسباد‌های نهبندان که پایگاه ملی باید در این استان باشد که معرفی و انعکاس رسانه ای را می طلبد.

شاهوردی گفت: جشنواره‌ها ، نمایشگاهها و همایش هایی هم هر ساله در استان برگزار می‌شود که انعکاس رسانه آنها می تواند به ما در رسیدن به اهدافمان که معرفی ظرفیت هاست کمک کند.

تصاویر

امتیاز شما