امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

ویژه برنامه‌های شبکه الکوثر در ماه میهمانی؛

مشاهده ۲۰۵
۱۴۰۲/۱۲/۱۹- ۱۲:۴۰

شبکه الکوثر با آغاز ماه مبارک رمضان ویژه برنامه‌های متنوعی را برای پخش در نظر گرفته است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، پخش تلویزیونی هفدهمین دوره مسابقات بین المللی قرآنی «إن للمتقین مفازا» با آغاز ماه مبارک رمضان شروع خواهد شد. از میان تلاوت هایی که تاکنون برای شبکه ارسال شده است، در مرحله نخست 96 تلاوت برتر انتخاب خواهد شد و این قاریان طی ماه مبارک رمضان از طریق «اسکایپ» در گروه‌های چهار نفره با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. از 96 شرکت کننده در مرحله نخست، 24 قاری برتر به مرحله نیمه نهایی مسابقات بین‌المللی «مفازا» صعود خواهند کرد و در نهایت پنج قاری از پنج کشور برای رقابت نهایی در شب عید فطر انتخاب خواهند شد.

مسابقات قرآنی بین‌المللی «مفازا» ساعت 23:30 به وقت تهران از شبکه الکوثر پخش خواهد شد. ترویج و تشویق به صحیح خوانی قرآن و تعامل با مخاطبان موضوع و محور این برنامه را تشکیل می دهد. برنامه «فی المیزان» با حضور شیخ اسد محمد قصیر و کارشناسانی از کشورهای مختلف، در ماه مبارک رمضان هر شب ساعت 21 روی آنتن شبکه الکوثر خواهد رفت. گلچین برنامه قرآنی «محفل» همزمان با پخش از شبکه سوم سیما، هر شب ساعت 20 به وقت تهران از شبکه الکوثر پخش می‌شود.

برنامه «خلیة حب» یا «برنامه خانواده» که روزهای زوج ساعت 17 پخش می‌شود با دعوت از مهمانانی از ملیت‌های مختلف، آداب و رسوم آنان را در ماه مبارک رمضان معرفی خواهد کرد. با توجه به استقبال مخاطبان در سال گذشته از برنامه زندگی پس از زندگی، دوبله فصل چهارم این برنامه نیز در ماه مبارک رمضان امسال در روزهای یکشنبه، سه شنبه، پنجشنبه و جمعه ساعت 17 روی آنتن می رود.

برنامه «حسن الکتاب» که به بررسی زندگی نامه قاریان مشهور جهان اسلام می‌پردازد هر شب قبل از مسابقه بین المللی قرآنی «إن للمتقین مفازا» ساعت 23 تهران پخش می‌شود.

برنامه گفت و گو محور «الوجه الآخر» نیز طی ماه مبارک رمضان هر شب ساعت 1 بامداد به وقت تهران از الکوثر خواهد شد. این برنامه سعی دارد با بررسی دغدغه‌های امت اسلام، توطئه‌های دشمنان برای ایجاد تفرقه میان مسلمانان را مورد بررسی و نقد قرار دهد. همچنین در ماه مبارک رمضان به مناسبت سالروز وفات حضرت خدیجه علیها السلام برنامه «سیدة قریش» و سالروز وفات حضرت ابوطالب علیه السلام برنامه «کبیر الصحابة» از شبکه الکوثر پخش خواهد شد.

علاقه مندان به جزء خوانی قرآن کریم می توانند ترتیل قرآن کریم را هر روز ساعت 14:30 از شبکه الکوثر مشاهده نمایند. همچنین گروه معارف شبکه الکوثر میان‌ برنامه‌های متنوع «نسائم رمضانیة»، «الخصائص الحسنیة»، «ساعات القدر» ، «خیر من ألف شهر» و «فزت و رب الکعبة» را در کنداکتور پخش خود قرار داده است.

گروه کودک شبکه به مناسبت ماه مبارک رمضان در همبستگی با کودکان مظلوم و ستمدیده غزه، پویش قرائت قرآن را راه‌اندازی کرده است. کودکان و نوجوانان فیلمی از قرائت آیاتی از قرآن کریم را ضبط و از طریق شبکه‌های اجتماعی ارسال نموده و این قرائت‌ها از آنتن شبکه پخش خواهد شد. «اکلات رمضانیه»، «رمضان الخیر» و «غذا و صحه» از دیگر برنامه‌هایی هستند که در ماه مبارک رمضان از شبکه الکوثر پخش خواهند شد.

شبکه الکوثر، پخش سریال حماسی «قبضة الاحرار» که برای اولین بار است که از شبکه‌های برون مرزی پخش می‌شود را برای ماه مبارک رمضان در نظر گرفته است. این سریال هر روز ساعت 18 و همچنین سریال «یوسف پیامبر» هر شب ساعت 2:30 بامداد پخش می‌شود.

امتیاز شما