امروز چهارشنبه  ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

پوشش زنده استقبال پرشور مردم ایذه از رئیس جمهور

مشاهده ۱۱۱
۱۴۰۲/۱۲/۱۹- ۱۲:۲۲

استقبال پر شور مردم ایذه از رئیس جمهور کشورمان در مصلای نماز این شهرستان به صورت زنده از سیمای خوزستان روی آنتن رفت.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، خیابان‌های اطراف مصلی امام‌خمینی (ره) ایذه مملو از مردمی‌بود که به دیدار رئیس جمهور آمدند. مردم این شهرستان با لباس محلی و با نوای شادی به استقبال آیت الله رئیسی آمدند.

ظرفیت مصلی امام خمینی (ره) ایذه از ساعت‌ها قبل از ورود رئیس جمهور تکمیل شد. مردم خون گرم و مهمان نواز ایذه که از صبح روز (جمعه ۱۸ اسفند) در خیابان‌های مسیر حرکت رئیس جمهور تا مصلای نماز جمعه برای استقبال از آیت الله رئیسی حاضر شده بودند با برگزاری آیین سنتی چوب بازی ورود این میهمان ارجمند را گرامی داشتند.

همچنین رئیس جمهور در این سفر کارخانه پاک چوب شوش را به بهره‌برداری رساند. این هشتمین سفر آیت الله رئیسی به استان خوزستان از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون است و رئیس جمهور در این سفر علاوه بر افتتاح رسمی چندین پروژه و طرح‌های اقتصادی و عمرانی، با مردم برخی شهر‌های استان نیز دیدار کرد.

آیین رسمی استقبال از رئیس جمهور با حضور نماینده ولی فقیه در استان و استاندار خوزستان، رییس شرکت ملی نفت ایران در فرودگاه دزفول برگزار شد.

وزرای نفت، جهاد، نیرو و صمت رئیس جمهور را در سفر به استان خوزستان همراهی کردند.

روز جمعه طی مراسمی دیگر با حضور رئیس جمهور کشورمان کارخانه پاک چوب در شهرستان شوش به بهره برداری رسید. این شرکت با ایجاد جنگل درختان (اکالیپتوس) به مساحت ۵۵۰ هکتار در شهرستان شوش و ایجاد کارخانه ام‌دی‌اف خام و محصولات مرتبط برای ایجاد زنجیره کامل تامین تولید از کاشت بذر تا نهال و کاشت درخت و پس از آن تولید ام‌دی‌اف خام و روکش توانسته گام مهمی‌برای تامین بخشی از مواد اولیه مورد نیاز تولید ام‌دی‌اف بردارد و وابستگی به واردات را کم کند.

مجموعه کشت و صنعت پاک چوب با هدف تکمیل زنجیره تامین، کاهش واردات و جلوگیری از خروج ارز از کشور اقدام به اجرای ۱۲ میلیون متر مکعب عملیات خاکبرداری و کاشت ۱۰۲ میلیون اصله نهال اکالیپتوس کرده است که این امر علاوه بر توسعه فضای سبز و بهبود شرایط زیست محیطی زیر ساخت لازم جهت تامین مواد اولیه بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین خط تولید ام‌دی‌اف منطقه با ظرفیت سالانه ۴۰۰ هزار متر مکعب را نیز ایجاد کرده است. این مجموعه در راستای مسئولیت اجتماعی خود اقدام به آموزش و ترویج کاشت نهال اکالیپتوس و توزیع گسترده آن در میان کشاورزان منطقه و کل کشور به صورت قرارداد خرید تضمینی محصول کرده است. لازم به ذکر است که در زراعت چوب اکالیپتوس علاوه بر استفاده از چوب، برگ آن نیز جهت مصارف صنایع دارویی مورد استفاده قرار می‌گیرد.در همین خصوص متخصصان و کارکنان توانمند این مجموعه طی مدت ۲ سال با تلاش شبانه‌روزی و غلبه بر تحریم‌های ظالمانه موفق به نصب و بهره‌برداری آزمایشی بزرگ‌ترین خط تولید ام‌دی‌اف منطقه شدند.

گفتنی است حجت الاسلام سیدمیثم موسوی امام جمعه خوزستان در خطبه‌های نمازجمعه و دیدار مردمی رئیس جمهور در مصلای ایذه گفت: از رییس جمهور انتظار می‌رود دستور صدور سند توسعه ایذه را صادر کنند تا نقشه راهی برای فعالیت‌های عمرانی، اقتصادی، فرهنگی و مسیر راهی برای ایذه باشد و به زودی ایذه غیور و قهرمانی را در جایگاه واقعی ببینیم.

وی افزود: امید‌ها در شهرستان ایذه زنده شد و مردم از حضور رییس جمهور مردمی و پرتلاش خرسند هستند. حجت الاسلام موسوی از استقبال گسترده مردم ایذه از رئیس جمهور محبوب و پرتلاش صمیمانه قدردانی کرد و گفت: مردم ایذه در جریان استقبال از رییس جمهور، انتخابات و راهپیمایی ۲۲ بهمن، حجت را بر مسئولان شهری، استانی و کشوری تمام کردند و اینک میدان خدمتگذاری به این مردم است.

امام جمعه ایذه با بیان اینکه مردم این شهرستان امروز یک روز تاریخی را در تاریخ هزار ساله خود ثبت کردند تصریح کرد: مردم ایذه در طول دوران هزار ساله خود به ویژه انقلاب با تقدیم ۳۳۰ شهید ثابت کردند پای دین و ارزش‌های انقلاب هستند و در تمام مقاطع پای انقلاب و ولایت ایستاده‌اند. حجت الاسلام موسوی اظهارکرد: امروز نوبت محرومان و مستضعفان رسیده، رییس جمهور امید را در کشور و جهان اسلام زنده کرده و کشور با تلاش شبانه‌روزی دولت به سمت تعالی و رشد در حال حرکت است. خطیب جمعه ایذه به بیان گله‌مندی مردم این شهرستان پرداخت و بیان کرد: مردم ایذه در دوران ریاست جمهوری آیت الله رییسی در سراسر کشور پیشرفت‌ها، ایجاد اشتغال و افتتاح کارخانه‌ها را دیدند و سوال مطرح شده این بود که سهم مردم ایذه در رشد مسکن، اشتغال و امیدی که در کشور ایجاد شده کجاست؟

حجت الاسلام موسوی گفت: یکی از مهمترین مطالبات مردم ایذه حضور رییس جمهور در این شهرستان بود که به لطف نماینده ولی فقیه پیگیری و محقق شد؛ امروز باید به عنوان مبدا رشد و تعالی در تاریخ ایذه ثبت شود. امام جمعه ایذه با بیان اینکه مردم این شهرستان در مواردمختلف در رنج هستند تصریح کرد: هیچ کارخانه و منبع اشتغالی در ایذه وجود ندارد و سالهاست مردم این رنج‌ها را در دل نگه داشتند در نتیجه انتظار داشتیم رئیس جمهور شخصا وارد ایذه شوند و مشکلات را از زبان مردم بشنوند.

وی با اشاره به اینکه حق طبیعی مردم ایذه آب کارون سه است که از آن محروم شده اند گفت: امروز انتقال آب به دستور رئیس جمهور و وزیر نیرو آغاز شده است. خطیب جمعه ایذه خاطرنشان کرد: تاسیس کارخانه ورق آهن جزو وعده‌های سفر قبلی بود که وزیر کشور به مردم ایذه داد و مردم خواستار تحقق آن هستند. وی همچنین تشویق سرمایه‌گذاران و ارایه تسهیلات ارزان‌قیمت را خواستار شد و گفت: حدود ۲۵۰ نفر در نوبت تاسیس گلخانه هستند که باید به این مطالبات رسیدگی شود.

حجت الاسلام موسوی ایذه را مهد ورزش و پرورش قهرمانان کشتی و دیگر رشته‌های ورزشی دانست و افزود: تکمیل خانه کشتی، ورزشگاهی در شان مردم و حمایت از ورزشکاران ایذه‌ای از دولت انتظار می‌رود که امیدواریم محقق شود. وی نیاز مردم ایذه به یک بیمارستان مجهز را از دیگر مطالبات این شهرستان دانست و گفت: طرح بزرگ راه آهن بختیاری سالهاست مطالبه شده ولی هیچ یک از دولت‌های قبل با جرات پای کار نیامدند؛ از ریئیس جمهور انتظار می‌رود این راه‌ها نیز که مرکز استان را به ایذه وصل می‌کند تکمیل شوند. امام جمعه ایذه با اشاره به اینکه آسفالت خراب معابر شهری و روستایی مردم را آزار می‌دهد گفت: جاده ایذه به غیزانیه سالهاست به کشتارگاه مردم تبدیل شده که نیازمند دستور ویژه رئیس‌جمهور است. حجت الاسلام موسوی تقویت نیرو‌های خدوم امنیتی، انتظامی و بسیج که با تلاش شبانه روزی خود امنیت مردم را برعهده دارند را خواستار شد و گفت: کارگرانی که سالهاست منتظر تبدیل وضعیت هستند نیاز است با دستور رئیس جمهور از این بلاتکیفی دربیایند.

همچنین آیت الله رئیسی در جمع مردم ایذه گفت: مسئله آب به عنوان مشکل اصلی منطقه است لذا انتقال آب از سد کارون ۳ به ایذه سریعا باید انجام شود.

با حضور ویدئو کنفرانسی حجت الاسلام و المسلمین رئیسی، رئیس جمهور واحد تولیدی فولاد آتیه خاورمیانه اهواز به بهره برداری رسید.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در مراسم افتتاح ۲۶ طرح آب و برق استان گفت خوزستان دارای ظرفیت‌های بزرگ خدادادی است و کار مدیران بهره مندی درست از ظرفیت‌ها، تشخیص اولویت‌ها، شناخت امکانات و بکارگیری آنها  برای رفاه و آسایش مردم است.

وی افزود: در شروع بکار دولت سیزدهم استان خوزستان با مشکلاتی در بخش‌های آب و برق از جمله تنش آبی و فاضلاب رو برو بود، اما با درایت و تلاش‌های مدیران، پیمانکاران، مردم  و جوانان امروز خوزستان به یک کارگاه عظیم عمرانی تبدیل شده است. 

رئیس جمهور تاکید کرد: شاهد هستیم که مشکلات در خوزستان در حال کاهش و بر طرف شدن هستند و باید با همین انگیزه و کار جهادی تا حال مشکلات تلاش و کوشش نماییم. حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با اشاره به اینکه  بهره وری و استفاده درست از ظرفیت‌ها و امکانات کشور ضروری و مهم می‌باشد، تاکید کرد: مدیریت منابع در بخش آب، برق و سوخت اجتناب ناپذیر است و باید مدیریت در تولید و مصرف توجه جدی قرار گیرد.

رئیس جمهوری روز ۱۸ اسفندماه در ایذه با جمع کثیری از مردم ولایت مدار این شهرستان دیدار و گفت و گو کرد و سیمای خوزستان نیز اخبار و رویدادهای این سفر را به صورت زنده از قاب تصویر به نمایش گذاشت.

 

 

 

امتیاز شما