امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

ضیافت الهی شبکه اترک در ماه مبارک رمضان

مشاهده ۱۴۷
۱۴۰۲/۱۲/۱۹- ۰۸:۳۹

شبکه اترک با ویژه برنامه‌های متنوع در افطار و سحرهای ماه مبارک رمضان مهمان خانه‌های روزه داران می‏ شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سیمای استانی اترک با ویژه برنامه ‏های « فرصت» و «سحرگهان» در وقت افطار و سحر مهمان روزه ‏دارن و سحرخیزان  می‌باشد.

«فرصت» کاری از سیمای شبکه اترک به تهیه کنندگی علی حسن نیا برنامه 60 دقیقه ای است که قبل از افطار با بخش هایی همچون گزارش مردمی، معرفی مساجد، آشتی کنان، دعوت از کارشناسان مذهبی، احکام رمضان، ایران مهربان (ارتباط با خیرین و انجمن حمایت از بیماران خاص در جهت معرفی خیرین و تشویق برای کمک رسانی)، سفره‌های افطار و... همراه روزه داران می‌باشد.

«سحرگهان» نیز عنوان برنامه ‏ای 70 دقیقه ای است به تهیه کنندگی سید محمد باقر سجاد پور که از سیمای شبکه اترک در ایام‏ ماه‏ مبارک رمضان هر سحر تا اذان‏ صبح همراه با روزه‏ داران ‏است و شامل بخش های مختلف مانند: کلام مجری (گفتارهای ادبی و عارفانه)، گفت و گو با مهمان و کارشناس، گزارش مردمی، درهای حکمت(تفسیر و تشریح یکی از حکمت های نهج البلاغه )،شعر خوانی، مناجات( مناجات های‏آوازی با غزل های عارفانه شاعران در برنامه به صورت ضبطی)، پندی از بزرگان، تواشیح و.... می‌باشد.

صدای اترک نیز با ویژه برنامه‌های «فرصت» و «سحرگهان» به ترتیب هنگام افطار و سحر باشنوندگان روزه ‏دار همراه می‏ شود.

«فرصت» به تهیه کنندگی سمیرا شرافتی نژاد و زهرا تیموزاده، با بخش هایی نظیربرای افطار (معرفی غذاهای مخصوص افطار)، صدای سلامت، گزارش مردمی، دعوت از کارشناسان مذهبی، سخن بزرگان ( برش های از بیانات امام و رهبری)، معرفی آداب رمضان در بین اقوام استان، رسم مولا( کمک های مردمی)، نان وخرما ( معرفی غذاهای محلی استان در ماه مبارک )، دعای روز و تواشیح و... در تلاش برای فراهم کردن فضایی معنوی برای مخاطبان است که قبل از افطار به مدت 90 دقیقه میهمان خانه‌های شنوندگان خواهد بود.

«سحرگهان» هم ویژه برنامه سحرگاهی صدای اترک در ماه مبارک رمضان است که به تهیه کنندگی ابراهیم نسیمی و مجید حمزانلوئی همراه شنوندگان سحرخیز می‌شود. این برنامه در سحرگاهان ماه مبارک رمضان در قالب بخش های: آداب و رسوم سحرخوانی، گزارش ‏از مشاغل ‏شب کار، آواهای عرفانی سحرگاهی، شرح دعای روز، روایت و داستان و... تلاش می‌کند تا بستر مناسبی را برای ورود شنوندگان و روزه داران به یک روز تازه از ماه مبارک رمضان ایجاد کند.

امتیاز شما