امروز سه شنبه  ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

تدارک ویژه سیمای نور برای ماه میهمانی خدا

مشاهده ۱۵۹
۱۴۰۲/۱۲/۱۶- ۱۲:۵۴

سیمای نور با تدارک 3 برنامه زنده تلویزیونی برای سحرها، افطارها و شب های ماه مبارک رمضان و پخش زنده مراسمات ویژه حرم حضرت معصومه(س) در این ماه در خدمت روزه داران و میهمانان ماه بندگی خداست.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سیمای نور با ویژه برنامه‌های زنده «تسبیح سحر» ویژه سحرهای ماه مبارک رمضان، «ماه عاشقی» ویژه افطارهای ماه مبارک رمضان و «گلریزان» ویژه شب های ماه بندگی خدا، در خدمت بینندگان و روزه داران هم استانی است.

برنامه تلویزیونی «تسبیح سحر» برای همراهی رسانه استانی با مخاطبان در سحرهای ماه مبارک رمضان از جوار بارگاه امامزادگان واجب التعظیم به صورت زنده پخش می‌شود. این برنامه با هدف آموزش مسائل دینی، توجه بخشیدن به معنویت در جامعه، تبیین ارزش ها و آرمان‌های اسلامی، تبیین فرهنگ مقاومت و بیان مسائل پیرامون خودسازی از ساعت 3:00 بامداد دوشنبه 21 اسفند 1402  میهمان سفره سحری مخاطبان شب زنده دار و روزه داران هم استانی است و تلاش دارد نسل جوان را با برکات ماه مبارک رمضان آشنا و از این فرصت معنوی برای تقویت و تحکیم فضائل اخلاقی در جامعه استفاده کند.

ویژه برنامه تلویزیونی «ماه عاشقی» نیز برای همراهی رسانه استانی با روزه داران در لحظات عرفانی افطار از 22 اسفند یعنی اولین روز ماه مبارک رمضان از ساعت 17:30 همراه مخاطبان روزه دار سیمای نور است.

این برنامه که با مشارکت اوقاف و امور خیریه استان قم ساخته می‌شود از محل موقوفه تاریخی سعدالحکمای عربشاهی در شهرستان کهک از شبکه نور پخش می‌شود و هر روز میزبان تعدادی از خانواده‌‌هایی از اقشار مختلف مردم است و با دعوت از مهمانان مختلف و با بخش های متنوع گزارشی، کارشناسی، تفسیر قرآن، خطبه‌های نهج البلاغه، مسابقه و سرود تلاش می‌کند از فرصت های معنوی این ماه برای تقویت و تحکیم فضایل اخلاقی در جامعه استفاده کند.

برنامه «گلریزان» هم ویژه برنامه ای برای شب های ماه مبارک رمضان است و با هدف ایجاد فضای شاد و دور همی‌با حضور همشهریان و همچنین برای جلب کمک های مردمی‌به خاطر آزادی زندانیان غیر عمد و ترویج و تشویق آحاد جامعه به کار خیر و نوع دوستی از 22 اسفند 1402 و از ساعت 21 به مدت 60 دقیقه تقدیم مخاطبان سیمای نور می‌شود.

همچنین سیمای نور برای افزایش فضای معنوی در ماه مبارک رمضان، مراسم جزء خوانی و ترتیل قرآن که هر روز ماه مبارک از حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها از ساعت 14:45 برگزار می‌شود را به صورت زنده تقدیم بینندگان و مخاطبان خود میکند.

مراسم ترتیل خوانی قرآن کریم توسط نوجوانان هم هر روز ساعت 10 صبح به صورت مستقیم از حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها پخش می‌شود.

همچنین سایر برنامه‌های معنوی حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها در ماه مبارک رمضان به خصوص برنامه‌های شب های قدر نیز به صورت زنده از سیمای نور پوشش داده خواهد شد.

امتیاز شما