امروز پنج شنبه  ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

آغاز پیش تولید سریال «کتاب مخفی» در قم

مشاهده ۱۴۶
۱۴۰۳/۰۲/۰۸- ۰۸:۲۶

در دیدار مدیر کل دفتر فیلمنامه رسانه ملی و معاون سیمای استان قم با فرزند ارشد حضرت آیت الله مرعشی نجفی (ره) با اعلام خبر شروع پیش تولید سریال «کتاب مخفی» بر تولید اثری فاخر از این چهره بزرگ علمی جهان اسلام تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، حسین اسدی زاده مدیر کل دفتر فیلمنامه رسانه ملی، رحیم بصری پور معاون سیمای استان قم و تعدادی از عوامل ساخت مجموعه با حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید محمود مرعشی نجفی فرزند ارشد حضرت آیت الله مرعشی نجفی (ره) و تولیت کتابخانه عظیم این مرجع بزرگ شیعی دیدار کردند و به صورت رسمی‌کار پیش تولید مجموعه تلویزیونی در مورد این مرجع تقلید بزرگ شیعی و چهره علمی‌شناخته شده جهان اسلام را آغاز کردند.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر مرعشی نجفی در این دیدار با استقبال از این حرکت رسانه ملی در مورد ساخت سریال در مورد مراجع و علمای تراز اول تشیع و جهان اسلام تصریح کرد: ما تمام کتب و اسناد و عکسهایی از حضرت آیت الله مرعشی نجفی (ره) که به گروه ساخت سریال کمک کند که شخصیت این عالم وارسته را به تصویر بکشد در اختیارتان قرار می دهیم و خودم شخصا فیلمنامه را می خوانم و برای به حقیقت نزدیک شدن آن با کمال میل مشاوره خواهم داد.

رئیس و متولی کتابخانه عظیم آیت الله مرعشی نجفی (ره) با اشاره به خصوصیات علمی ایشان گفت: این عالم بزرگوار و مرجع تقلید عالم تشیع غیر از علوم حوزوی در علوم ریاضی، نجوم، طب و دیگر علوم نیز تبحر داشت و غیر از زبان‌های فارسی و عربی به زبانهای فرانسه، انگلیسی، ترکی، اردو و بسیاری از زبانها و گویشهای زنده دنیا تسلط داشت و بعد از صفویه مطابق ایشان در علم انساب، رجال و درایه شخصیتی مطرح نشده است.

این کتابشناس و نسخه شناس با اشاره به اینکه فقط در یک ماه گذشته 22 سفیر کشورهای مختلف به دیدار گنجینه نسخ خطی کتابخانه حضرت آیت الله مرعشی نجفی (ره) آمده اند و سالانه تعداد بسیار زیادی از کشورهای مختلف از این کتابخانه دیدن می‌کنند و با شخصیت این عالم جلیل القدر و نخبه جهان اسلام آشنا می‌شوند؛ افزود: شخصیت آیت الله مرعشی نجفی (ره) می تواند امروزه الگوی بزرگی برای جوانان ایران و جهان اسلام باشد. به طور مثال ایشان از 16 سالگی به خاطر مبارزه با استعمار و استکبار لباس خارجی نپوشید و زندگی خود را صرف جمع آوری میراث مکتوب تشیع و جهان اسلام کرد تا از گزند تحریف و از دست رفتن دور بماند.

حسین اسدی زاده در این دیدار با اشاره به ویژگی‌های این سریال گفت: این سریال در 30 قسمت 45 دقیقه ای به همت صدا و سیمای استان قم بر اساس دوران جوانی حضرت آیت الله مرعشی نجفی (ره) ساخته خواهد شد.  فیلمنامه این مجموعه توسط گروه نویسندگان نوشته شده که یک نسخه از آن برای ثبت نظرات نزدیکان ایشان ارسال خواهد شد تا با توجه به امکانات و اسناد موجود بتوانیم گوشه ای از زندگی این عالم جهان اسلام را روایت کنیم.

مدیر کل دفتر فیلمنامه رسانه ملی با تاکید بر این نکته که مجموعه تلویزیونی «کتاب مخفی» در رده سریال های «الف ویژه» تصویب شده تصریح کرد: این سریال رویکردی بین المللی دارد و علاوه بر جوانان ایرانی، جوانان کشورهای اسلامی منطقه هم به عنوان جامعه هدف مخاطب این سریال انتخاب شده اند و ساخت آن نیز در حد و قواره منطقه ای و کشورهای اسلامی دیده شده تا ماموریت جهانی ایشان در احیای تراث و میراث مکتوب اسلامی را به تصویر بکشد.

در پایان حاضرین از گنجینه نفیس کتب خطی و مراحل ترمیم و احیای کتب و اسناد آسیب دیده در کتابخانه بزرگ آیت الله مرعشی نجفی (ره) دیدار کردند.

امتیاز شما