امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

عدالت محوری، عامل جهت‌دهی مناسب در رفتار انتخاباتی

مشاهده ۱۱۹
۱۴۰۲/۱۲/۱۶- ۰۹:۳۵

محمدحسن قدیری ابیانه تحلیلگر مسائل سیاسی و سفیر سابق جمهوری اسلامی در کشورهای مکزیک و استرالیا در حاشیه حضور در برنامه تلویزیونی "ملت اراده سی "با مدیرکل صدا و سیمای استان آذربایجان شرقی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دکتر اکبر رضایی در این دیدار با ارائه گزارشی از تولیدات رادیویی، تلویزیونی و خبری رسانه ملی در خصوص انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان گفت: صداوسیما در راستای ایجاد زمینه مناسب جهت تضارب آرا و بیان دیدگاه‌های مختلف، برنامه‌های مختلفی را با ساختار مناظره تولید و در روزهای آینده به روی آنتن خواهد برد.

مدیرکل صدا و سیمای استان آذربایجان شرقی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های ستاد انتخابات سازمان صداوسیما و اسناد بالادستی در تمامی مراکز استان‌ها از ماه‌های قبل برنامه‌های متعددی در قالب‌ها و ساختارهای متنوع رادیویی و تلویزیونی و خبری در حال تولید و پخش است.

وی خاطر نشان کرد: صداوسیما سعی کرده برای حضور تشکل‌های دانشجویی، روزنامه نگاران، فعالان سیاسی از جناح‌های مختلف و متخصصان حوزه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و سیاسی با دیدگاه‌های مختلف، با تضارب آرا و اندیشه و طرح دیدگاه‌های مختلف خود در برنامه‌های مختلف با تکیه بر عدالت محوری، جهت‌دهی مناسبی در رفتار انتخاباتی جامعه ایجاد کنند.

رضایی اظهار داشت : شبکه سهند در راستای برگزاری هرچه باشکوه‌تر انتخابات، آگاهی بخشی به جامعه با هدف انتخاب اصلح، مشارکت حداکثری مردم و تحقق عدالت رسانه‌ای، در قالب ساختار های متنوع ترکیبی و جذاب، گفت و گو محور، مستند، نمایشی، مسابقه، نماهنگ، پویانمایی و تولیدات کوتاه، برنامه‌های ویژه انتخاباتی را تهیه و روانه آنتن کرده و خواهد کرد. وی دعوت به آرامش و اخلاق مداری، دوری از تهمت، افترا و تنش آفرینی، رعایت بی طرفی و دوری از جبهه گیری سیاسی را از جمله مواردی نام برد که در رسانه ملی در کنار رعایت چهار اصل و رهنمود مقام معظم رهبری شامل رقابت واقعی، مشارکت حداکثری، سلامت و امنیت تاکید دارند.

محمد حسن قدیری ابیانه نیز در این دیدار با بیان اینکه در آستانه انتخابات در آن سوی میدان دشمنان و ایادی داخلی آنان یکپارچه قصد دارند تا مردم را از آمدن پای صندوق‌های رأی منصرف سازند گفت: در چنین وضعیتی همه وظیفه دارند تا با حضور و تبیین خود از منافع حضور در انتخابات سخن بگویند.

قدیری ابیانه افزود: حق تعیین سرنوشت و رأی دادن، موهبتی است که با پیروزی انقلاب اسلامی‌به دست آمد و باید اهمیت حضور در چنین مشارکت‌های سیاسی برای عموم جامعه تفهیم شود. سفیر اسبق ایران در استرالیا  اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که طی هفته‌های اخیر به شدت در دستور کار دشمنان انقلاب و اسلام قرار گرفته تاکید بر عدم مشارکت مردم با سیاه نمایی و بزرگنمایی مشکلات کشور است.

کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و استراتژیست با اشاره به آماج حملات شبکه‌های معاند نسبت به حضور مردم در پای صندوق‌های رای و تشویق مردم به قهر کردن با صندوق رای تصریح کرد: قطع به یقین راهکار حل معضلات کشور انتخاب نمایندگان و مسئولین کارآمد است نه قهر با صندوق‌های رای و آنچه در این موضوع حائز اهمیت است اینکه همه مردم ایران باید بدانند این کشور متعلق به آنهاست بنابراین مردم ایران باید تعیین کنند چه افرادی راهی مجلس شوند، چرا که افرادی که وارد مجلس می‌شوند باید به خوبی بتوانند وظایف مجلس شورای اسلامی و نظارتی که بر قوه مجریه صورت می‌گیرد و بودجه‌ای که به تایید مجلس می‌رسد را در بهترین وجه ممکن انجام دهند، به همین دلیل مهم انتخاب افراد برای مدیریت سرمایه‌های کشور موضوع بسیار مهمی است.

محمدحسن قدیری ابیانه اضافه کرد: امروز نخبگان وظیفه بسیار خطیری در آگاهی دهی و افزایش بصیرت مردم نسبت به حضور در انتخابات بر عهده دارند لذا لازم است هر کسی که در حیطه نفوذ کلام خود می‌تواند اثر گذار باشد و شنوندگان از وی حرف شنوی دارند در این حوزه وارد شود و خواهان حضور مردم در انتخابات شود چرا که حضور در پای صندوق رای به نفع مردم است و منجر به ناامیدی دشمن از لطمه زدن به کشور می‌شود.

این کارشناس مسائل بین‌المللی اضافه کرد: وقتی دشمن شاهد مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق رای باشد دیگر برای ضربه زدن به کشور برنامه ریزی نمی‌کند و به تبع این وضعیت، هزینه‌های ما برای خنثی کردن توطئه‌های دشمن کاهش می‌یابد، پس باید بدانیم کسی که پای صندوق رای می‌رود تا به نماینده خود رای بدهد چونان کسی است که برای دفاع از کشور عازم جبهه حق علیه باطل می‌شود.

امتیاز شما