امروز دوشنبه  ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

فرهنگ سازی شبکه دنا در خصوص اهمیت درختکاری و حفاظت از منابع طبیعی و جنگلی

مشاهده ۸۲
۱۴۰۲/۱۲/۱۶- ۰۹:۱۹

مدیرکل صداوسیمای کهگیلویه و بویراحمد گفت: فرهنگ سازی برای محافظت از منابع طبیعی و توجه به کاشت درخت باید با حمایت و اهتمام جدی رسانه‌ها و نهادهای جامعه پذیر در فرهنگ عمومی جامعه تقویت شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، امیر رئوف با اشاره به اهمیت و ضرورت توجه به منابع طبیعی در استان و ضرورت فرهنگ سازی برای گروه سنی کودک و نوجوان گفت: شبکه دنا 26 قسمت انیمیشن با عنوان «جنگل بلوط» را تولید کرده است که از نوروز امسال در کنداکتور پخش قرار می‌گیرد.

مدیرکل صداوسیمای کهگیلویه و بویراحمد در دیدار مدیرکل و معاونان منابع طبیعی این استان بر مدل قرارگاهی برای رسیدن به اهداف و برنامه‌های منابع طبیعی تاکید کرد و افزود: استفاده از ظرفیت های دستگاه‌های مختلف، کارخانجات و صنایع آلاینده و همچنین گروه‌های مردم نهاد می‌تواند در پیشبرد کاشت 15 میلیون درخت در استان موثر باشد.

مدیر این رسانه استانی با اشاره به  اهمیت حفاظت از درخت و درختکاری در کلام امامین انقلاب، توجه به پیوست فرهنگی برای طرح ها و ماموریت های منابع طبیعی را ضروری دانست.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به جایگاه ویژه رسانه در فرهنگ سازی از تلاش های صورت گرفته برای انعکاس و تبیین خدمات این اداره کل قدردانی کرد و گفت: پویش های مختلف درختکاری با حضور اقشار مختلف مردم در راستای طرح مردمی‌کاشت یک میلیارد درخت، افتتاح طرح های آبخیزداری، برپایی دوره‌های آموزشی ترویجی جوامع محلی، اجرای مسابقات فرهنگی با موضوع طبیعت، اهمیت و حفاظت از آن از مهمترین برنامه‌های هفته منابع طبیعی در کهگیلویه و بویراحمد است.

جاویدبخت عنوان کرد: استان در طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت در مدت زمان چهار سال، عملیات کاشت و تولید ۱۵ میلیون اصل نهال را تعهد کرده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: بلوط، بادام وحشی، کنار، بنه و زالزالک به عنوان گونه‌های جنگلی و ابریشم، زبان گنجشک و انواع سوزنی برگ به عنوان گونه‌های فضای سبز در این طرح آماده شده است.

وی از آمادگی این اداره کل برای همکاری با صدا و سیما برای تولید آثار رادیویی و تلویزیونی خبر داد.

امتیاز شما