امروز دوشنبه  ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

پخش بیش از 5500 برنامه با موضوع کنگره ملی شهدا در شبکه دنا

مشاهده ۷۳
۱۴۰۳/۰۲/۰۵- ۱۱:۴۰

مدیرکل صدا و سیمای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال ۱۴۰۲ افزون بر ۵ هزار و ۵۰۰ برنامه مختلف رادیویی و تلویزیونی به مدت 21 هزار و 700 دقیقه در راستای کنگره ملی شهدای استان از شبکه دنا تولید و پخش شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، صداوسیمای کهگیلویه و بویراحمد در آستانه برگزاری کنگره ملی شهدای استان برنامه‌های مختلفی را در دست تولید و پخش دارد؛ برنامه‌هایی که هر یک گویای بخشی از جان‌فشانی و ایثار رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس است.

امیر رئوف، مدیرکل مرکز و رئیس کمیته اطلاع‌رسانی کنگره ملی شهدای استان در نشستی که به این منظور با حضور سردار مثنوی، جانشین فرمانده سپاه فتح استان برگزار شد، گفت: تاکنون برنامه‌های مختلف و فاخری را با رویکرد ایثار و شهادت در حوزه‌های مختلف برنامه‌سازی تولید کرده‌ایم، به گونه‌ای که در سال ۱۴۰۲ افزون بر پنج هزار و ۵۰۰ برنامه مختلف رادیویی و تلویزیونی به مدت 21 هزار و 700 دقیقه با موضوع کنگره ملی شهدای استان از شبکه دنا تولید و پخش شد.

برنامه «یاد یاران» سیمای استانی دنا - که تا الآن بیش از 500 قسمت آن تولید شده و یا در حال ضبط است- یکی از همین برنامه‌هاست که به خاطرات پدران، مادران و همسران شهدا و جانبازان بالای 25 درصد استان اختصاص دارد. در هر قسمت روایتگر زندگی و خاطرات بستگان یک شهید است.

 مدیرکل شبکه استانی دنا همچنین گفت: در کنار تولید محتوا، برنامه‌ریزی مفصل و کاملی نیز به منظور انعکاس و پوشش یادواره‌ها در نقاط مختلف استان داریم.

رئوف در ادامه به تولید چندین نماهنگ و قطعه موسیقایی اشاره کرد که قرار است هم‌زمان با زمان برگزاری گنگره شهدا شاهد رونمایی آن‌ها باشیم. توجه به اصل مخاطب‌شناسی، اجرای برنامه‌های متنوع، فضاسازی مناسب، طراحی بنرهای با کیفیت بالا به منظور پوشش بهتر رسانه‌ای و تبلیغات محیطی مناسب در محل برگزاری کنگره از دیگر مواردی بود که مورد تأکید مدیرکل صداوسیمای استان قرار گرفت.

سردار مصطفی مثنوی، جانشین فرمانده سپاه فتح هم ضمن تشکر از عملکرد شایسته صداوسیمای دنا به مناسبت برگزاری این کنگره، گفت: در اجلاسیه‌های پیش رو باید به ظرفیت‌ها توجه بیش‌تری کرد، اقدامات خوبی در حوزه سرود و نمایش پیش‌بینی شده است که بخشی از آن‌ها در اجلاسیه‌های پیش رو رونمایی خواهد شد.

 سردار مثنوی با بیان اینکه یکی از درخواست‌هایی که از کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی داریم پوشش زنده همه ۱۷ اجلاسیه در گستره استان است، گفت: پخش زیرنویس، تولید و پخش تیز، انتشار پوسترهای اجلاسیه‌ها، پوشش زنده تصویری، حضور مهمان اجلاسیه‌ها در برنامه زنده تلویزیونی در شب قبل از برگزاری اجلاسیه، فعال شدن مجدد برنامه فاخر «همسنگر» و «فصل شیدایی» که بازخوردهای خوبی داشته‌اند از جمله انتظارت ما از کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی است.

مسئول کنگره شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد هم با بیان اینکه حدود 20 اجلاسیه برای استقبال از دومین کنگره ملی استان پیش بینی شده است، افزود: تیزرهایی نیز تولید شده که 10 روز قبل از برگزاری هر اجلاسیه تقدیم صداوسیما خواهد شد.

 سرهنگ وحید مثنوی افزود: با توجه به اینکه اجلاسیه شهدای ارتش استان در شهرستان گچساران را در پیش داریم هفت قسمت مستند از شهدای ارتش تولید شده‌است. تولید برنامه از پیش برنامه‌های کنگره ملی شهدا استان و نقش جوانان و رویکردهای مردمی و بانوان نیز از دیگر مواردی بود که سرهنگ مثنوی بر آن تأکید داشت.

تصاویر

امتیاز شما