امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
در شبکه پرس تی‌وی روایت می‌شود؛
در شبکه پرس تی‌وی روایت می‌شود؛

"داستان ناگفته" جانی میلر از جنگ در اوکراین

مشاهده ۹۴
۱۴۰۲/۱۲/۱۵- ۱۱:۳۳

شبکه پرس تی‌وی با پخش مستند "داستان ناگفته" Untold Story واقعیات جنگ اوکراین را روایت می‌کند.

 به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در مستند "داستان ناگفته" جانی‌ میلر خبرنگار شبکه انگلیسی‌زبان پرس تی‌‌وی که در اوکراین فعالیت دارد به منطقه دونباس  سفر کرده تا واقعیات جنگ را از نزدیک ببیند.

جانی میلر در این مستند تاکید می‌کند که اوکراین غیرنظامیان و شهروندان روسی منطقه دونباس را رسما با موشک مورد هدف قرار می‌دهد. جالب آن‌که در زمان تولید مستند، یک موشک شبانه به نزدیکی محل استقرار جانی میلر برخورد می‌کند و تصاویری که دیده می‌شود بسیار هولناک است.

 در مستند "داستان ناگفته" می‌بینیم که یک کودک ۸ ساله در یک حمله موشکی جان خود را از دست داده است. جانی میلر به مراسم خاک سپاری او می‌رود و با عزاداران مصاحبه می‌کند. در ابتدا عده‌ای حاضر نیستند با میلر مصاحبه کنند و او را یک غربی و مقصر این وقایع می‌دانند. اما وقتی جانی میلر موفق می‌شود با عده‌ای مصاحبه کند، آنها می‌گویند انگلیس و فرانسه و غرب حامی اوکراین هستند و این اتفاقات بدون حمایت غرب نمی‌افتاد. این وقایع باعث شده است که مردم مصمم‌تر بشوند تا برای ملحق شدن به روسیه رای بدهند.

 جانی میلر در  مستند "داستان ناگفته" با سربازان منطقه دونتسک نیز مصاحبه می‌کند. آن‌ها می‌گویند ما قبلا یک کشور بودیم ولی الان دیگر نیستیم، زیرا اوکراین هر روز خانواده‌های ما را مورد هدف قرار می‌دهد. در واقع این یک جنگ داخلی است که بین ناسیانولیست‌های اوکراین و طرفداران روسیه رخ داده است.

  میلر در این مستند ۲۵ دقیقه‌ای تاکید می‌کند جنگ نیابتی بین روسیه و ناتو باعث ویرانی زندگی مردم این منطقه شده است، ولی مردم خواهان آن هستند که به فدراسیون روسیه ملحق شوند

این مستند چهارشنبه ساعت ۱۴:۰۰ به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود. بازپخش آن  نیز  پنج شنبه ساعت ۰۵:۰۰ و جمعه ساعت ۱۱:۰۰ و شنبه ساعت ۱۸:۰۰و یکشنبه ساعت ۱۸:۰۰ روی آنتن خواهد رفت.

امتیاز شما