امروز شنبه  ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
در «عراق الغد» از شبکه الکوثر؛
در «عراق الغد» از شبکه الکوثر؛

ادامه روند انتخاب رئیس پارلمان عراق

مشاهده ۱۱۴
۱۴۰۲/۱۲/۱۳- ۱۳:۰۹
تعداد بازدید:114

برنامه «عراق الغد» از شبکه جهانی الکوثر، امشب موضوع «ادامه روند انتخاب رئیس پارلمان جدید عراق» را مورد بررسی و واکاوی قرار می دهد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، تحرکات محمد الحلبوسی در دو روز پایانی هفته گذشته نشان می‌داد او امیدوار است تا رئیس جدید پارلمان به زودی انتخاب شده و در انحصار «حزب تقدم» (به ریاست خودش) باقی بماند. در این میان همراهی روسای قوا و بخشی از چارچوب هماهنگی شیعیان قابل توجه است.به نظر می‌رسد او قصد داشت در تمام این دیدارها بر «حق انحصاری حزب تقدم در انتخاب رئیس آینده قوه مقننه» تاکید کند. اختلاف میان جبهه توافق عراق و جبهه گفت و گوی ملی، در حالی است که کردها و برخی از اعضای ائتلاف یکپارچه عراق تاکید کرده‌اند که به «ایاد السامرائی» نامزد جبهه توافق عراق رای خواهند داد. با این همه، پافشاری اعضای جبهه گفت و گوی ملی عراق سبب شده است تاکنون انتخاب رییس پارلمان به تعویق بیفتد. طبق یک قانون نانوشته ریاست پارلمان عراق بر اساس نظام سیاسی این کشور به اعراب سنی داده می‌شود، چرا که ریاست جمهوری در اختیار کردها و نخست وزیری در اختیار اکثریت شیعه است.

برنامه «عراق الغد» یا «عراق فردا» محصول گروه سیاسی شبکه الکوثر، با حضور کارشناسان مطلع و آگاه، با اجرای لیث جعفر ترابچی و تهیه کنندگی سیدکاظم فخرالذاکرین، یکشنبه سیزده بهمن ماه، ساعت 19:15 به وقت تهران بر روی آنتن شبکه الکوثر است.

امتیاز شما