امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
در "جریان خاورمیانه" پرس‌تی‌وی بررسی می‌شود؛
در "جریان خاورمیانه" پرس‌تی‌وی بررسی می‌شود؛

از تردید اسرائیل در حمله به رفح تا استیصال آمریکا در برابر مقاومت یمن

مشاهده ۱۱۷
۱۴۰۲/۱۲/۰۹- ۱۵:۲۵
تعداد بازدید:117

برنامه "جریان خاورمیانه" MidEaStream شبکه پرس تی‌وی نگاهی دارد به تردید اسرائیل در حمله به رفح و جنگ حوثی‌ها در دریای سرخ.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، تردید اسرائیل در حمله به رفح و هوشیاری مقاومت فلسطین در مذاکرات با رژیم صهیونیستی و حضور پرقدرت مقامت یمن در دریای سرخ با هدف حمایت از مردم فلسطین موضوعات محوری برنامه این هفته "جریان خاورمیانه" هستند.

دکتر امل وحدان، مدافع حقوق بشر و حمزه خنساء، مفسر سیاسی کارشناسان این هفته "جریان خاورمیانه" هستند و نقطه‌نظرات خود را درباره موضوعات مطرح در برنامه مطرح می‌کنند.

به باور دکتر امل وحدان، چشمان مقاومت فلسطین در مذاکره با اسرائیل به فریب موجودیت این رژیم باز است.

این مدافع حقوق بشر همچنین تاکید می‌کند که تصمیم‌گیری در مورد حمله به رفح از سوی اسرائیل هنوز معلق است، زیرا تهاجم به رفح به آمادگی‌های متفاوت و پیچیده‌تری نسبت به آن‌چه در مناطق دیگر رخ داده است، نیاز دارد و چه بسا رژیم صهیونیستی مجبور به پذیرش آتش بس شود.

نیروهای دریایی حوثی‌ها به اجرای انعطاف‌پذیر عملیات خود در دریای سرخ، دریای عرب و خلیج عدن ادامه می‌دهند، در حالی که بر غافلگیری نیروی دریایی آمریکا و بریتانیا اصرار دارند. این در حالی است که آمریکایی‌ها و بریتانیایی حملات ناکارآمد و بی‌هدفی را علیه مواضع مقاومت یمن انجام می‌دهند.

حمزه خنساء به عنوان کارشناس بخش دوم به این پرسش‌ها پاسخ می‌دهد که برنامه بعدی ایالات متحده برای مقابله با این تهدید بی‌سابقه مقاومت یمن علیه حضور این کشور در خاورمیانه چیست؟ و این رویارویی چقدر به یک انفجار تمام عیار در سراسر شبه‌جزیره عربستان نزدیک است؟

برنامه «جریان خاورمیانه» (MidEaStream)چهارشنبه ساعت 17:00 به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه نیز همان روز ساعت 23:00، پنج‌شنبه ساعت 18:00، 03:00، جمعه ساعت 12:00 و شنبه ساعت 05:00 خواهد بود.

علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/Section/15095  این برنامه را در وب‌سایت شبکه پرس تی وی مشاهده کنند.

امتیاز شما