امروز دوشنبه  ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

مشارکت بالا نمایش حاکمیت ملی و ایجاد بازدارندگی در برابر دشمنان است

مشاهده ۸۶
۱۴۰۲/۱۲/۰۵- ۰۷:۵۱

یک کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با رادیو ایران مطرح کرد: در این دوره اهمیت مشارکت در انتخابات به نسبت سنوات قبل اهمیت راهبرداری دارد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دکتر ناصر دهقان کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با برنامه «رویدادهای هفته» درباره اهمیت مشارکت مردم در انتخابات گفت: در این دوره اهمیت مشارکت در انتخابات به نسبت سنوات قبل اهمیت راهبرداری دارد.

 وی ادامه داد: تحولات منطقه و همچنین مسائل داخلی کشورمان نیاز دارد که مردم هم پیمانی، وحدت ملی، انسجام و یکپارچگی برای حاکمیت در سرنوشت خودشان را به نمایش بگذارند.

 دهقان متذکر شد: مقام معظم رهبری در هفته‌های اخیر به اهمیت مشارکت مردم در انتخابات به شدت تاکید کردند. البته انتخاب اصلح مثل هر دوره ای حائز اهمیت است، اما مشارکت بالا برای نمایش حاکمیت ملی و ایجاد بازدارنگی در نزد دشمنان انقلاب اسلامی ایران جز ضروریات است.

 این کارشناس سیاسی افزود: هر گونه تعرض و تهدید امنیت ملی در هر کشوری توسط کشورهای متخاصم مقدمه اش بی ثباتی سیاسی و عدم حمایت مردم از نظام سیاسی است و به نظر می رسد که دشمنان جمهوری اسلامی ایران در صدد هستند یک نمایش ضعیف از پشتیبانی مردم نسبت به نظام سیاسی حاکم نشان دهند و در محاسبات سیاسی خودشان این تفکر و اندیشه را شکل دهند، که اگر تعرضی به کشورمان صورت گرفت  نظام سیاسی حاکم از حمایت مردمی‌برخوردار نخواهد بود.

 وی گفت: بنابر این همه باید این محاصبه دشمن را بر هم زنیم که نوعی بازدارنگی در برابر نظام های متخاصم خواهد بود.

 دکتر ناصر دهقان در پایان درباره مطالبه مردم از مسئولان نیز  گفت: با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب مردم وظیفه خودشان را در مشارکت در انتخابات انجام می دهند همانطور که در دوره‌های گذشته متوسط حضور مردم در انتخابات های مختلف بالا بوده از آنجا به بعد وظیفه و مسئولیت به گردن منتخبین است که نسبت به انجام مسئولیت ها و تعهداتی که پذیرفتند متعهد باشند.

این کارشناس سیاسی در پایان درباره وظیفه جریان‌های سیاسی هم گفت: چند نکته در بیانات رهبر انقلاب آشکاراست؛ آنچه با حفظ امنیت، منافع، وحدت و یکپارچگی ملی مربوط است بر منافع حزبی مقدم است و در زمان نیاز باید وحدت و یکچارچگی ملی را بر منافع شخصی ارجح بدانند همانطور که در این 45 سال این رویه در پیش گرفته شده است.

گفتنی است برنامه «رویداد‌های هفته» به تهیه کنندگی ریحانه بیرامی و اجرای بتول نجفی و رضا فرخی، و هماهنگی بابک شکری، جمعه‌ها ساعت ۱۴:۳۰ به روی آنتن رادیو ایران می‌رود.

امتیاز شما