امروز يك شنبه  ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

انتخابات مهمترین، خاص ترین و اصلی ترین موضوع کشور است

مشاهده ۱۶۱
۱۴۰۲/۱۲/۰۱- ۱۴:۰۸

مدیرکل صداوسیمای خراسان شمالی در نشست با اصحاب رسانه استان بر نقش کلیدی رسانه‌ها در تحقق مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق های رای تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دکتر رضا واعظی، مدیرکل صدا و سیمای خراسان شمالی در نشست با اصحاب رسانه استان با بیان اینکه انتخابات مهمترین، خاص ترین و اصلی ترین موضوع کشور است و رسانه‌ها نقش کلیدی در تحقق مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق های رای را دارند، گفت: برای تحقق عدالت رسانه ای ۲۰۰ کانال تلویزیونی در کشور برای ضبط و پخش مناظرات در نظر گرفته شده که سهم خراسان شمالی سه کانال برای سه حوزه انتخابیه انتخابیه «بجنورد ، مانه و سملقان ، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم»، «اسفراین و بام و صفی آباد» و «شیروان» است و هر یک از داوطلبان در ۷ موضوع دسته بندی شده از جمله حوزه انتخابی خود، کارآمدی مجلس ، مسئله اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی با یکدیگر مناظره می‌کنند .

مدیرکل شبکه اترک افزود: عزت، اقتدار، سرافرازی، توسعه و رفع گره‌های کشوربا انتخاب درست است و انتخابات یک رویداد کمی است و می‌توان تعداد و حضور را دید و ارزیابی کرد .

دکتر واعظی تصریح کرد: با توجه به اینکه وظیفه همه ما چه رسانه چه غیر رسانه این است که در برگزاری هر چه باشکوه تر و تاثیر گذارتر  انتخابات کمک کنیم، رسانه نقش کلیدی در این عرصه برای مشارکت حداکثری مردم در این رویداد بزرگ را دارد .

وی با اشاره به ضبط مناظرات انتخابی برای سه حوزه انتخابیه افزود: در این مناظرات داوطلبان ایده‌ها ، نظرات و برنامه‌های خود را در قالب یک برنامه ۲۰ دقیقه ای  ارائه دادند.

مدیرکل صداوسیمای خراسان شمالی گفت: در بجنورد ۱۶ نفر، شیروان ۹ نفر و اسفراین ۸ نفر در مناظرات شرکت کردند که برای هر حوزه انتخابیه ۷ مناظره ضبط شده است. برای همه داوطلبانی که تأیید صلاحیت شدند یک صفحه در تلوبیون باز شده و می توانند ۱۰ ساعت ویدیو را رایگان بارگذاری کنند و بازدید آن برای مردم هم رایگان است و بخشی از مناظرات سه حوزه انتخابیه در شبکه رادیویی و تلویزیونی اترک با برنامه ریزی‌های انجام شده پخش خواهد شد.

وی درباره اینکه چرا مناظرات زنده پخش نشد گفت: محدود بودن زمان و تعداد زیاد داوطلبان دلیل آن بود .

واعظی گفت: آمادگی مناظره‌های زنده بین شخصیت های سیاسی را هم داریم و در حال برنامه ریزی برای این مورد هستیم.

در این نشست اصحاب رسانه  نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود را بیان کردند .

 

 

امتیاز شما