امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

برنامه‌های رادیو زیارت به مناسبت اعیاد شعبانیه

مشاهده ۱۵۴
۱۴۰۲/۱۱/۲۵- ۰۹:۰۹

رادیو سراسری زیارت صداوسیمای خراسان رضوی به مناسبت اعیاد شعبانیه ویژه برنامه‌های «باب الحسین»، «کاشف الکرب» و «سجاده نور» را آماده پخش کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، جشن بزرگ میلاد فخر زمان حضرت سید الشهدا حسین ابن علی (ع) با ویژه برنامه رادیویی «باب الحسین (ع)» در رادیو زیارت شکوهی دیگر دارد.

ویژه برنامه رادیویی و مناسبتی «باب الحسین» در قالب 1 برنامه 90 دقیقه ای در ساختار ترکیبی ،نمایشی به سیره و روش زندگی امام حسین (ع) از کودکی تا قیام خونین کربلا و شهادت ایشان پرداخت و مولفه‌هایی چون تصمیم برای احیای سنت جد بزرگوارشان و حفظ شعائر اسلامی‌برای جامعه ای عدالت محور و امن را بررسی نمود.

این روز که به نام پاسداران نیز نامگذاری شده است فرصت مناسبی برای تجلیل از این فدائیان نظام مقدس جمهوری اسلامی است و در برنامه بخش هایی به گفتگو با آنان سپری شد. بیان خاطرات و چگونگی الهامات معنوی از نام مبارک امام حسین (ع) در پیشرفت های نظامی و تهذیب نفس پاسداران از محورهای اساسی این بخش بود. کارشناسی مذهبی، معرفی کتاب و مقالات، انعکاس حال وهوای حرم مطهر رضوی و ارتباط با مشاهد شریف و کربلای معلی همچنین دل گفته‌های مخاطبان با سرور و سالار شهیدان و نمایش از قسمت های   برنامه بود. ویژه برنامه رادیویی «باب الحسین» در روز سوم شعبان مصادف با بیست و چهارم بهمن ماه از ساعت 9 صبح به مدت 90 دقیقه زنده و مستقیم از شبکه سراسری رادیو زیارت پخش شد .

«کاشف الکرب»
عنوان برنامه ای است از رادیو سراسری زیارت صداوسیمای خراسان رضوی که به مناسبت روز جانباز چهارم شعبان میلاد با سعادت حضرت عباس ابن علی ماه منیر قمر بنی‌هاشم (ع) وروز جانباز رادیو سراسری زیارت با ویژه برنامه (به رسم عباس ) در قالب 1 برنامه ترکیبی نمایشی به مدت 90 دقیقه در گرامی داشت مقام متعالی حضرت عباس (ع) وجانبازان ایران اسلامی تلاش خواهد نمود .

این برنامه با هدف برشمردن مقام ایثارگران وشهدا حضرت عباس (ع) را در وفای به عهد ،ولایتمداری ،غیرت و بصیرت دینی الگو و اسوه مومنان معرفی نموده و جایگاه رفیع ایثارگران و جانبازان انقلاب اسلامی را رهروی طریق ولایتمدارانه و تاسی به ملکات اخلاقی سردار کربلا معرفی می نماید .

پرداختن به یادگار های دینی و اجتماعی حضرت عباس (ع) چون سریع الاجابه بودن، نافذ البصره بودن و اطاعت محض از امام زمان موضوعات کارشناسی برنامه را شکل می دهد. تفسیر زیارتنامه ماثوره و اشاره به نمادهایی چون سقایی، علم گردانی، نذورات و اهمیت اعتقادات دینی در زندگی اجتماعی هم در بخش های گفتار متن برنامه شنیده خواهد شد. 

معرفی کتاب و ارتباط با مشاهد شریف و پخش دلگفته‌های مردم و مخاطبان با سقای کربلا و معرفی جانبازان و بیان خاطرات آنان از رشادت های دفاع مقدس نیز سایر بخش های برنامه را شکل می دهد. ویژه برنامه «به رسم عباس» به تهیه کنندگی محمد ناصر رازجو و نویسندگی قدوسی و گویندگی رحمتی و کاظمی و گزارشگری مهدی جعفر زاده در روز بیست و پنجم بهمن ماه ساعت 9 صبح به مدت 90 دقیقه زنده و مستقیم به سمع شنوندگان خوب رادیو سراسری زیارت خواهد رسد.

«سجاده نور»
تکریم زینت عابدان در شبکه سراسری رادیو زیارت: ایام شعبان المعظم و میلاد مبارک امام سجاد (ع) رادیو زیارت را آماده تولید ویژه برنامه ای به این مناسبت نموده است. این برنامه رادیویی که در ساختار ترکیبی، نمایشی به مدت 90 دقیقه زنده و مستقیم در روز ولادت امام سجاد(ع) تولید و پخش خواهد شد با هدف سیره و روش زندگی امام و روشنگری‌های ایشان بعد از قیام خونین عاشورا برای هدایت مردم و ابتکار عمل آن حضرت در بهره مندی از دعا و نیایش و عبودیت جهت حق خواهی و تکمیل رسالت پدران خویش، به میراٍث معنوی امام سجاد(ع) چون صحیفه سجادیه، رساله حقوق، دعای سحر و زیارت امین الله و هرآنچه به عنوان الگوی عبودیت مومنان بنا شده خواهد پرداخت.

رفتارهایی چون تربیت دینی و اخلاقی غلامان و آزادسازی آنان در راه خدا، تربیت شاگردانی در محضر و اندیشه‌های شیعی، احیای سنت های اصیل اسلامی و جلوگیری از بدعت های زمان برای حفظ اسلام، از ابداعات برنامه برای شنوندگان خویش است.

انعکاس برنامه‌های حرم مطهر رضوی، ارتباط با مشاهد شریف، کارشناسی‌های موضوعی برنامه و پخش نواهای آیینی و اشعار عرفانی در مدح امام سجاد (ع) بخش های برنامه را شکل می‌بخشد.

ویژه برنامه رادیویی «سجاده نور» در روز بیست و ششم بهمن ماه ساعت 9 صبح به مدت 90 دقیقه در روز میلاد با سعادت امام سجاد (ع) زنده و مستقیم از شبکه سراسری رادیو زیارت تولید و پخش خواهد شد.

امتیاز شما