امروز دوشنبه  ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

استاندار یزد از شبکه یزد با مردم سخن گفت

مشاهده ۱۰۵
۱۴۰۲/۱۱/۲۴- ۱۰:۲۵

دکتر فاطمی استاندار یزد در یک مصاحبه خبری از بهره برداری و افتتاح 4 طرح شاخص استان با حضور رئیس جمهوری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در این مصاحبه خبری مهران فاطمی‌ گفت: گشایش‌های مختلف پس از یک دوره محرومیت مادی و معنوی، برخورداری از نعمت ولایت و حاکمیت اسلامی و شروع فصل بهار در بهمن ماه پس از یک زمستان تلخ در دوران پهلوی به واسطه ایام دهه فجر حاصل شده است.

وی با اشاره به لزوم شکرگزاری نعمت حکومت اسلامی و ایستادگی و مقاومت مردم ایران برای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی‌ گفت: بزرگترین شکرگزاری برای این شعور و معرفت ملت ایران، خدمت رسانی و رفع گلایه‌مندی‌های آنان است.

فاطمی‌با اشاره به قرارگیری ایران در مرز علم و دانش در حوزه فناوری گفت: کشور ما در اوج تحریم‌های بین‌المللی در حوزه صنعت فضایی، نظامی، موشکی، پزشکی، سدسازی، سلول‌های بنیادی، هسته‌ای و... که کشور‌های محدودی از آن برخوردارند به پیشرفت‌های زیادی دست پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه تا پیش از انقلاب اسلامی در استان یزد بزرگراه و جاده روستایی چندانی وجود نداشت، تصریح کرد: علاوه بر احداث کیلومتر‌ها جاده و تولید بالغ بر ۲ هزار مگاوات برق، یزد تنها استانی است که ۱۰۰ مگاوات برق خورشیدی را وارد مدار کرده و عملیات اجرایی ۳۵۰ مگاوات و انعقاد قرارداد هزار مگاوات دیگر نیز در حال انجام است.

استاندار پیشرفت کشور و استان در ارائه خدمات آب رسانی را غیرقابل مقایسه با دوران پیش از انقلاب دانست و اظهار داشت: فناوری شیرین سازی و اجرای ۷۳۰ کیلومتر خط انتقال آب به فلات مرکزی و ۳۷۰ کیلومتر خط اول انتقال به واسطه تلاش جوانان متخصص کشور در حالی است که تا پیش از انقلاب به کشور‌های دیگر وابسته بوده‌ایم.

وی با اشاره به دستاورد‌های چشمگیر استان در حوزه بهداشت و درمان و خاطرنشان کرد: در این راستا در حال حاضر بحث گردشگری سلامت در استان یزد با جدیت پیگیری می‌شود.

فاطمی‌ با بیان اینکه در حال حاضر نزدیک به ۹۸ درصد مردم استان باسواد هستند، گفت: اقدامات انجام شده در حوزه مدرسه سازی و ایجاد فضا‌های فرهنگی و ورزشی قابل مقایسه با پیش از انقلاب نبوده و در بخش تولید و صنعت نیز بیش از هزار قلم کالا در استان تولید و ۴۰۰ قلم به بیش از ۷۰ کشور دنیا صادر می‌شود.

استاندار با اشاره به بهره‌برداری از بیش از ۷۰۰ طرح در استان در ایام الله دهه فجر عنوان کرد: در همین راستا در آینده نزدیک ۴ طرح شاخص در استان با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی طرح راه‌اندازی معدن سرب و روی مهدی آباد پس از ۷۰ سال را یکی از چهار طرح شاخص استان برشمرد و گفت: این مجموعه به عنوان بزرگترین معدن سرب و روی آسیا و دومین معدن بزرگ دنیا با اعتبار ۳۰۰ میلیون یورو و به همت متخصصین داخلی به بهره‌برداری خواهد رسید.

عالی‌ترین مقام اجرایی استان یزد ادامه داد: تکمیل طرح یزد یک فولاد آلیاژی با هزینه ۲۰۰ میلیون یورو، طرح بی نظیر تالار مرکزی یزد به عنوان یکی از مجهز‌ترین سالن‌های اجرای زنده با ۲۵۰ میلیارد تومان و بیمارستان مهریز با اعتباری بالغ بر ۳۲ هزار میلیارد تومان از دیگر پروژه‌های در آستانه بهره‌برداری خواهد بود.

وی صرفه‌جویی ۱۳۰ میلیون متر مکعبی آب به واسطه اجرای سامانه نوین آبیاری در ۳۷ هزار هکتار را یکی از دستاورد‌های حوزه جهاد کشاورزی استان در ۴ دهه اخیر نام برد و خاطرنشان ساخت: طی این مدت تولیدات زراعی استان ۱۵ برابر، تولیدات باغی ۱۰ برابر، سرانه محصولات کشاورزی ۵.۶ برابر، تولیدات دامی ۸.۳ برابر شده است.

فاطمی افزود: همچنین در حوزه جهاد کشاورزی ۶۰۰ هزار تن محصول در ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار گلخانه تولید و ۱۱ مجتمع گلخانه‌ای و ۶۰ مجتمع دام و طیور به ظرفیت یک میلیون واحد دامی در استان احداث شده است.

امتیاز شما