امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ارتقاء کیفیت در بوشهر...
ارتقاء کیفیت در بوشهر...

تبدیل فرستنده پرقدرت آنالوگ به دیجیتال در ایستگاه کوه مند

مشاهده ۱۷۲
۱۴۰۲/۱۱/۱۰- ۱۱:۴۷
تعداد بازدید:172

با راه اندازی فرستنده جدید در ایستگاه کوه مند بوشهر، بسته چهارم دیجیتال شامل شبکه‌های HD و رادیو نماها و... با قدرت و کیفیت بالاتری در دسترس مردم شریف شهر بوشهر قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در ایستگاه پرقدرت تلویزیونی و رادیویی اف ام کوه مند بوشهر به عنوان پوشش دهنده مرکز این استان و نواحی حومه ای، از سنوات قبل سه دستگاه فرستنده پرقدرت دیجیتال برای پوشش بسته‌های TS1 ، TS2 و TS3 مشغول به کار بودند که در دی ماه سال جاری مقرر شد به منظور توسعه پوشش بهتر بسته TS4 در این استان، یک دستگاه فرستنده 10 کیلووات آنالوگ NEC با هدف تبدیل به فرستنده دیجیتال TS4 مورد تعمیر اساسی و تغییر فرکانس قرار گیرد.

بدین منظور یک گروه از کارشناسان واحد فرستنده‌های پرقدرت اداره کل فرستنده‌های رادیویی و تلویزیونی در گام اول اقدام به تامین و انتقال آمپلی فایرهای قدرت مورد نیاز از ایستگاههای دیگر به لابراتوار تهران و تعمیر اساسی آنها نمودند و در گام بعدی این تجهیزات به همراه سایر تجهیزات مورد نیاز به ایستگاه کوه مند استان بوشهر منتقل شدند.

در ادامه با تنظیم دقیق پارامتر ها و تنظیم نقطه کار ترانزیستورهای طبقه قدرت و با تلاش شبانه روزی این کارشناسان، فرستنده مذکور با توان 2 کیلووات دیجیتال در کانال 46 مورد بهره برداری قرار گرفت که با راه اندازی این فرستنده، بسته چهارم دیجیتال شامل شبکه‌های HD و رادیو نماها و... با قدرت و کیفیت بالاتری در دسترس مردم شریف شهر بوشهر قرار گرفت.

همچنین همزمان با راه اندازی این فرستنده، فرستنده‌های بسته‌های اول تا سوم دیجیتال ایستگاه مذکور نیز مورد تست و بررسی قرار گرفت و اشکالات آن‌ها نیز برطرف شد.

امتیاز شما