امروز چهارشنبه  ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
معاون توسعه و فناوری رسانه ملی در بازدید از نمایشگاه مدیریت بحران ایران قوی:
معاون توسعه و فناوری رسانه ملی در بازدید از نمایشگاه مدیریت بحران ایران قوی:

لزوم هم افزایی بین دستگاه‌ها در موضوع پایداری و امنیت در ارائه سرویس به مردم

مشاهده ۱۴۹
۱۴۰۲/۱۰/۰۶- ۱۵:۲۰
تعداد بازدید:149

دومین نمایشگاه مدیریت بحران ایران قوی به همت سازمان مدیریت بحران کشور در مصلای امام خمینی (ره) برپا شد که معاونت توسعه و فناوری رسانه نیز به نمایندگی رسانه ملی، دستاوردهای رسانه ملی در حوزه مدیریت بحران را عرضه کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در این نمایشگاه در کنار دستگاه‌های دولتی، ۵۱ شرکت دانش بنیان حضور داشته و معاونت توسعه و فناوری رسانه نیز مجموعه‌ای از دستاوردها و اقدامات رسانه ملی در یک سال گذشته در حوزه مدیریت بحران را به نمایش درآورد.

در همین خصوص با استقرار ویدیو وال، استودیوهای مجازی، تجهیزات تصویربرداری هوایی، SNG، تجهیزات اختصاصی مواقع بحران(تجهیزات پروازی همراه با فرستنده ارسال تصاویر زنده با کیفیت HD از بالگرد) و همچنین محصولات داخلی همچون دیلیرهای نرم افزاری صدا و تصویر، حضوری پررنگ داشت.

همچنین سامانه تشخیص اخبار جعلی به کمک هوش مصنوعی که توسط معاونت توسعه و فناوری رسانه طراحی و تولید شده است نیز در غرفه سازمان صداوسیما معرفی شد.

در همین خصوص مهندس شریفی معاون توسعه و فناوری رسانه با حضور در این نمایشگاه از غرفه‌ها و تجهیزات عرضه شده بازدید به عمل آورد و ضمن این بازدید در گفتگویی اظهار داشت: در سازمان صدا و سیما به حسب شرح وظایف و دقت عملی که باید در حوزه پیام وجود داشته باشد به صورت استاندارد معمولاً ۹۹ و ۹۹ صدم درصد در تجهیزات رسانه، دقت عمل پیش بینی شده است تا جایی که به منظور رعایت حقوق و مشتری مداری، رسانه نباید در حد یک پلک برهم زدنی قطعی یا افت کیفیت داشته باشد.

مهندس شریفی مباحث امنیتی موجود و ارتباط نزدیک مردم با حاکمیت را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: عموم مردم معمولا به هر دلیلی اغتشاش در انتشار حوزه پیام را تعبیر به عدم امنیت می‌کنند که این موضوع کار ما را در حوزه پدافندی بسیار سخت می‌کند لذا ما مکلفیم در درجه اول تمام زیرساخت‌های سازمان را دو برابر آنچه در دنیا برای آن می‌بینند در نظر بگیریم مانند تجهیزات پایداری، رزرو و امنیت.

معاون توسعه و فناوری رسانه با تاکید بر اینکه امروزه جنگ‌های نیابتی در دنیا بسیار زیاد شده است، بیان کرد: بحمدالله با رشد چشمگیر کشور عزیزمان در حوزه دفاعی، کسی توان مقابله و جنگ با ما را ندارد اما دشمنان با جنگ‌های سایبری سعی در بروز اختلال در بخش‌های مختلف دارند به همین منظور ما با به روز رسانی‌های لازم بایستی همواره آماده مقابله با این حملات باشیم.

وی برگزاری این گونه نمایشگاه‌ها در هم افزایی بین دستگاه‌های مختلف در موضوعی مشترک یعنی پایداری و امنیت در ارائه سرویس را بسیار موثر دانست و افزود: اختلال در تجهیزات دستگاه‌های اجرایی می‌تواند بحران اجتماعی ایجاد کند به همین علت نگرش به امر پدافند غیرعامل بسیار اهمیت دارد و در بازدیدی که از این نمایشگاه داشتم شاهد رشد قابل توجه تجهیزات پدافندی بودم.

مهندس شریفی با بیان اینکه این فرهنگ باید در بین مردم نیز رواج پیدا کند تا همواره در استفاده از ابزار آلات محیط پیرامون و زندگی روزمره خود آماده باشند، تصریح کرد: هر اجتماعی بخواهد در دنیا موفق عمل کند مستلزم استفاده از ابزارها و توانمندی‌های خودش است تا در تهاجمات و برنامه‌ریزی‌های خصمانه دشمن دچار بهت، گرفتاری و ناتوانی نشود.

امتیاز شما