امروز پنج شنبه  ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳

انتصابی از سوی استانداری برای مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی

مشاهده ۶۶
۱۴۰۲/۱۰/۰۳- ۱۱:۵۴

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی به عنوان مسئول کمیته رسانه ستاد برگزاری کنگره ملی ابن حسام خوسفی حماسه سرای آیینی قرن هشتم و نهم هجری معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، استاندار خراسان جنوبی در ستاد اجرایی کنگره ملی بزرگداشت ابن حسام خوسفی  مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی را به عنوان مسئول کمیته رسانه در ستاد برگزاری کنگره ملی ابن حسام خوسفی حماسه سرای آیینی قرن هشتم و نهم هجری معرفی کرد.

قناعت گفت: ابن حسام خوسفی حماسه ‌سرای آئینی خراسان جنوبی است و در باب رشادت‌های امام علی (ع) و اهل بیت(ع) شعرسرایی کرده که این نشان‌دهنده ارادت ویژه این شاعر به اهل بیت(ع) است.

استاندار با بیان اینکه خاوران‌نامه از مهم‌ترین آثار ابن حسام است که به سبک شاهنامه فردوسی سروده شده، تصریح کرد: ابن حسام خوسفی انسانی بسیار فرهیخته و محل رجوع مردم در آن زمان بوده است.

به گفته وی؛ با برگزاری این کنگره، می توانیم بزرگان و مفاخر استان را از غربت خارج کرده و به نسل جوان معرفی کنیم.

قناعت با تأکید بر اینکه کار ما در این کنگره ملی باید پرمحتوا و غنی باشد، افزود: کمیته‌های ۹‌گانه ذیل کنگره ملی بزرگداشت ابن حسام خوسفی در استان از همین هفته جاری تشکیل و برگزار شود.

به گفته وی؛ با کار تیمی‌باید کنگره خوبی که در شأن این شاعر، فقیه، عارف و دانشمند برگزار کنیم و لازم است اجرای برخی برنامه‌ها هم در سطوح ملی پیگیری شود.

شایان ذکر است؛ این کنگره ملی با شعار"خراسان جنوبی، دیار علم و ایمان" چهار بخش خواهد داشت که شامل بخش های علمی‌پژوهشی، فرهنگی، هنری و اختتامیه است که اختتامیه آن در بیست و نهم آذر ۱۴۰۳ در بیرجند ،تهران و خوسف برگزار خواهد شد.

ابنِ حسام خوسفی در سال ۷۸۲ یا ۷۸۳ هجری در خوسف و در خانواده ای اهل فضل و علم و ارشاد به دنیا آمد، خاوران‌نامه از آثار ادبی‌ اوست که به نظم فارسی در سال ۸۳۰ هجری قمری و به وزن شاهنامه فردوسی سروده شده‌ است.

آرامگاه این شاعر بلندآوازه اکنون در شهرستان خوسف خراسان جنوبی است.

امتیاز شما