امروز جمعه  ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

ساخت مستند زندگی آیت الله سیدمهدی عبادی در خراسان جنوبی

۱۴۰۳/۰۲/۱۳- ۰۸:۵۱

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی از ساخت یک مستند از زندگی آیت الله مرحوم سید مهدی عبادی در آینده نزدیک در استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، آینه دار در جلسه هم‌اندیشی در خصوص تشکیل دبیرخانه دائمی‌گرامی داشت عالم مجاهد آیت الله سید مهدی عبادی که با حضور فرزند مرحوم آیت الله عبادی برگزار شد، با اعلام آمادگی صدا و سیمای استان در زمینه پرداختن به مسائل علمی و فرهنگی در استان و معرفی چهره‌های فرهنگی و علمی از ساخت یک مستند از زندگی آیت الله مرحوم سید مهدی عبادی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در هر زمان معرفی علما و شخصیت‌ها باید در برنامه کاری باشد.

وی خواستار جمع آوری آثار مکتوب، سخنرانی‌ها، درس‌های اخلاق و سیره تربیتی آیت الله مرحوم عبادی به عنوان یک الگو و نمونه شد.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان هم گفت:  شناسایی و معرفی علما و شخصیت‌های دینی و مذهبی در سطح استان و معرفی آنان به قشر جوان باید در برنامه کاری باشد، تا جوانان با شخصیت و خدمات و آثار و فعالیت‌های آنان در زمینه‌های مختلف آشنا شوند و تشکیل دبیرخانه دائمی می‌تواند در این راه موثر و کارساز باشد.

حجت الاسلام نوفرستی افزود: آیت الله سید مهدی عبادی ابوشهیدین، امام جمعه سیستان و بلوچستان و مشهد مقدس آثار و خدمات مفیدی در این استان داشته است و وظیفه همه ماست تا نسبت به شناسایی و معرفی این عالم گرانقدر در شهر‌های بیرجند، خوسف، زاهدان و مشهد تلاش کنیم.

به گفته وی تشکیل دبیرخانه دائمی‌برای آشنایی جوانان با خدمات  و فعالیتهای شخصیت های دینی و مذهبی  موثر است.

نوفرستی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هم گفت: سال گذشته اولین مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله عبادی برگزار شده و بنیاد شهید آمادگی دارد تا همه ساله در شهرستان‌های بیرجند و خوسف مراسم بزرگداشت این عالم گرانقدر را برگزار کند.

امتیاز شما