امروز سه شنبه  ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
سردار سنایی راد:
سردار سنایی راد:

تشدید روند امریکازدایی از منطقه در پی طوفان‌الاقصی

مشاهده ۱۱۷
۱۴۰۲/۰۹/۱۱- ۰۹:۰۲
تعداد بازدید:117

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا، آن چه پس از طوفان الاقصی رخ می‌دهد را تشدید روند آمریکا زدایی از منطقه خواند که خود آمریکایی‌ها بدان دامن زدند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سردار رسول سنایی راد در ارتباط زنده تلفنی با برنامه صبح و گفتگو با اشاره به سخنان رهبری نسبت به طوفان الاقصی و مسائل منطقه اظهار کرد: آن چه ایشان بیان فرمودند حاصل نگاه کارشناسانه دقیق و رعایت حقوق همگی است که با رفراندوم تکلیف فلسطین روشن شود و در آن یهودیان نیز حق رأی دارند و اتفاقاً با شیوه دموکراسی نیز مسئله حل می‌شود؛ به‌جای تکیه بر خشونت که عادت و اعتیاد امریکا و نوکران اوست.

وی با بیان این که شیوه مردم‌سالارانه جدا از مقاومت نیست، گفت: مقاومت درهم‌تنیدگی با حق مردم دارد؛ گرچه امریکایی‌ها و صهیونیست‌ها باتکیه‌بر خشونت خاورمیانه جدید را دنبال می‌کردند که در مرحله جنگ ۳۳ روزه رسما توسط امریکا دنبال می‌شد و قبل از آن نیز اشغال افغانستان و عراق در همین راستا تحلیل می‌شد که صدها هزار کشته و میلیون‌ها آواره در پی داشت.

خوشبختانه این مقاومت بود که چنین طرح‌های کثیفی را با انسداد روبه‌رو کرد و به آن پایان داد و چنین روندی را متوقف کرد؛ ولی امریکایی‌ها معتقد بودند شهید سلیمانی در حال طراحی نقشه خاورمیانه است؛ درحالی‌که امثال شهید سلیمانی الهام‌بخش مسیری بودند که امروزه در مقاومت شاهد آن هستیم که ناشی از عملکرد خود امریکایی‌هاست و روند امریکایی زدایی را در منطقه شدت داده‌اند.

سنایی راد آن چه پس از طوفان الاقصی رخ می‌دهد را نیز تشدید همین روند خواند و افزود: ظلم صهیونیست‌ها در فلسطین حاصل مداخله‌جویی امریکایی‌ها در منطقه است که انشا الله همه کسانی که نسبت به منطقه تعهد و دلسوزی دارند، روندی را پیش می‌گیرند که به حقوق ملت‌های منطقه منتج گردد.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا جنگ‌های کنونی در دنیا همچون غزه و اوکراین را گویای تغییر نظم جهانی دانست و ادامه داد: سال‌هاست کوچک‌سازی قدرت امریکا را در منطقه و جهان شاهد هستیم و نباید فریب فضاسازی و جنگ رسانه‌ای غرب را خورد؛ ازاین‌رو امروز شرایطی مهیاست تا حقوق و عزت ملت‌ها را در سطح منطقه و... فراهم سازد.

وی اضافه کرد: جمعیت عرب و مسلمان فلسطین بیش از یهودیان است و در آن زمان مثل امروز ابزار آگاهی‌بخشی رسانه برد چندانی نداشت و برخی دولت‌ها تصمیم‌گیر اصلی بودند و ارتش‌های عربی در آن زمان به میدان آمدند؛ اما با تحمل شکستی سخت، دولت‌های عرب متقاعد شدند پذیرای رژیم اسرائیل باشند.

سنایی راد افزود: امروز مقاومت ذیل ایدئولوژی اسلامی مقاومت گسترش‌یافته است و در گذشته در غیاب ملت‌ها روندهایی شکل می‌گرفت؛ ولی امروز ملت‌ها ابزار آگاهی در اختیار دارند و از سطح سواد بالایی نیز برخوردار هستند و با برخی معیارهای مشترک دینی و غیردینی می‌توان زمینه انسجام مردم را فراهم آورد که پشتوانه آن ایدئولوژی دینی است و قدرتی را پدید می‌آورد که به ارتش‌ها محدود نمی‌شود.

وی افزود: این ایده امروز از پشتوانه مردمی‌برخوردار است و میدان مبارزه با صهیونیسم دیگر در فلسطین نیست و آن را از غزه و لبنان می‌دانیم که به یمن و عراق و فراتر از منطقه کشیده شده است و اگر دولت‌ها ملت‌ها را دریابند، شاهد تسریع این روند خواهیم بود.

امتیاز شما