امروز جمعه  ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه:
سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه:

رویارویی رژیم صهیونیستی با حماس به حیات این رژیم گره‌خورده است

مشاهده ۱۳۹
۱۴۰۲/۰۹/۰۶- ۱۱:۴۳
تعداد بازدید:139

حمیدرضا آصفی میزان کمک‌های آمریکا و دیگر کشورها به اسرائیل را نشان‌دهنده جایگاه و اهمیت رژیم صهیونیستی برای آنها دانست و گفت: رویارویی رژیم صهیونیستی با حماس و مردم غزه برای غربی‌ها بسیار مهم است؛ زیرا به حیات این رژیم گره‌خورده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «بدون خط‌خوردگی» رادیو گفت‌وگو در خصوص چرایی حمایت نظامی و مالی آمریکا از رژیم صهیونیستی با دکتر حمیدرضا آصفی سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه به‌صورت تلفنی گفتگو کرد.

حمیدرضا آصفی آنچه در غزه گذشت را به‌ نوعی یک جنگ صلیبی توصیف کرد و گفت: آمریکایی‌ها از بیداری اسلامی‌ بسیار در هراس هستند؛ زیرا بیداری اسلامی زیربنای مقاومت است. چنانچه اسرائیل فروبپاشد، موجب گسترش بیداری اسلامی در منطقه می‌شود و اعتمادبه‌نفس کشورهای منطقه را بیشتر می‌کند؛ بنابراین اگر سنگر اسرائیل از دست آمریکا و غرب خارج شود، آمریکایی‌ها تسلط خود را بر بسیاری از کشورهای منطقه و جهان اسلام از دست می‌دهند.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها به اسرائیل فراتر از یک پایگاه نگاه می‌کنند، اظهار کرد: اسرائیل در حقیقت یک نوع رویارویی بین اسلام و غرب از دید آمریکا تلقی می‌شود و به همین جهت با تمام وجود از رژیم صهیونیستی دفاع کردند.

سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه به کمک‌هایی که غرب به اسرائیل ارائه داده است اشاره و بیان کرد: بیش از صدهزار تن کمک‌های آمریکا به رژیم صهیونیستی بوده است و این آماری است که خود آمریکایی‌ها اعلام کرده است. این حجم از کمک برای مقابله با حماسی صورت می‌گیرد که چند ده‌هزار نفر بیشتر نیستند و کل مردم غزه دو میلیون نفر هستند.

وی جنایات رژیم صهیونیستی در غزه را فراتر از نسل‌کشی عنوان و اظهار کرد: این اقدامات رژیم صهیونیستی دقیقاً مصداق پاک‌سازی قومی محسوب می‌شود؛ اما هم‌زمان آمریکایی‌ها حجم زیادی کمک به این رژیم انجام می‌دهند و در حقیقت در جنایات اسرائیل نقش اساسی را دارند. میزان کمک‌هایی که به این رژیم صورت‌گرفته است، بسیار زیاد است و این حجم کمک‌ها به جز مقادیری است که اعلام نشده است.

آصفی در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو میزان کمک‌های آمریکا و دیگر کشورها به اسرائیل را نشان‌دهنده جایگاه و اهمیت رژیم صهیونیستی برای آنها دانست و تصریح کرد: رویارویی رژیم صهیونیستی با حماس و مردم غزه برای غربی‌ها بسیار مهم است؛ زیرا به حیات این رژیم گره‌خورده است. این مسئله موجب شد آنها در ارسال کمک‌های مالی و نظامی‌به رژیم صهیونیستی قناعت نکنند.

سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه با بیان اینکه عملیات طوفان الاقصی اندازه رژیم صهیونیستی را هم به خود رژیم و هم به دنیا و حامیان آن نشان داد و گفت: رژیم صهیونیستی چهار جنگ را علیه کشورهای عربی تجربه کردند و خیلی سریع به پیروزی رسیدند؛ اما در مبارزه با گروه حماس درمانده‌اند و بیش از ۵۰ روز این جنگ به طول انجامید و در نهایت مجبور شدند آتش‌بس را بر اساس شرایط حماس و نیروهای مقاومت فلسطینی بپذیرند.

امتیاز شما