امروز پنج شنبه  ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
در صبح به وقت فرهنگ رادیو فرهنگ بشنوید؛
در صبح به وقت فرهنگ رادیو فرهنگ بشنوید؛

از موضوع وفاداری تا یادی از میرزا کوچک خان و جلال ال احمد

مشاهده ۱۲۳
۱۴۰۲/۰۹/۱۱- ۰۷:۲۳
تعداد بازدید:123

برنامه "صبح به وقت فرهنگ " شنبه ۱۱ آذر ، با موضوع وفاداری از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در برنامه امروز عطا بهرامی، تحلیلگر مسائل سیاسی درباره آخرین تحولات غزه مطالبی بیان می‌کند و در گفتگو با دکتر طاهره کبیری روانشناس پیرامون موضوع برنامه سوالاتی درباره تاثیر وفاداری در زندگی فردی و اجتماعی افراد و تاثیر وفاداری اعضای خانواده پاسخ داده می‌شود و دلایل بی وفایی بیان می‌شود. چگونه وفاداری را در خودمان و دیگران تقویت کنیم؟! از دیگر سوالاتی است که در این بخش به آن پرداخته می‌شود. همچنین در بخش فرزند ایران به مناسبت سالروز شهادت میرزا کوچگ‌ خان درباره این سردار بزرگ ایران صحبت می‌شود و در بخش «کتاب صبح»نیز شنوندگان با کتاب« دکل» مستند داستانی گام دوم انقلاب اثر ولی الله ابرقویی از انتشارات شهید کاظمی آشنا می‌شوند.

دکل، اولین کتاب داستانی است که با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب نوشته شده است. این داستان در یک دبیرستان اتفاق می‌افتد و هدف آن آشنایی جوانان با بیانیه در قالب داستانی با درونمایه انقلابی است. روح‌الله ولی ابرقویی در جای جای داستان، و در پاسخ به سوالات دانش‌آموزان، تمام فرازها و متن بیانیه را آورده است و به تحلیل و تفسیر آن پرداخته است. علی جویا در بخش «تا آبادی»به معرفی روستای یزدل اران و بیدگل می‌پردازد و آلبرت کوچویی در بخش «پیشخوان» اخبار روز را تحلیل می‌کند. با توجه به سالروز تولد جلال آل احمد بخش کوتاهی از سخنان رهبر معظم انقلاب در باره جلال آل احمد پخش می‌شود. بخش« زنگ انشا» نیز به نامه به یک کودک فلسطینی اختصاص دارد.

برنامه رادیویی " صبح به وقت فرهنگ" که همه روزه به جز پنجشنبه و جمعه‌ها از شبکه رادیویی فرهنگ و به طور زنده پخش می‌شود؛ کاری از گروه کتاب و جامعه است که علاقه مندان می توانند این مجله صبحگاهی را ساعت ۶:۱۰ به مدت ۹۰ دقیقه روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز بشنوند.

امتیاز شما