امروز شنبه  ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
سینماچی‌ها به 162 آمدند
سینماچی‌ها به 162 آمدند

مدیرکل روابط عمومی رسانه ملی: «سینماچی» جریان‌ساز است

مشاهده ۲۸۵
۱۴۰۲/۰۹/۰۵- ۰۸:۲۹
تعداد بازدید:285

عوامل برنامه سینماچی رادیوجوان که در آخرین روز آبان ماه در 162 واحد ارتباط با مخاطبان رسانه ملی حضور پیدا کرده‌بودند، در نشستی خبری نیز شرکت و از سوی مدیرکل روابط عمومی سازمان صداوسیما تجلیل شدند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، حسین قرایی، مدیرکل روابط عمومی رسانه ملی در این نشست با بیان اینکه سلیقه دوستانی که سینماچی را آماده پخش می‌کنند از جنس کارهای عادی نیست و سینماچی باتوجه به ضریبی که در رسانه‌ها به دست آورده، جنسش خلاف‌آمد عادت است گفت: از نقدی که می‌تواند راهگشا باشد،استقبال می‌کنیم  و باید قدر این گونه نقدها را دانست. وی افزود: باید با این نگاه‌های متفاوت راه را پیدا کرد و نقد را پذیرفت. قرایی با برنامه رادیویی سینماچی را به اندازه خودش جریان‌ساز دانست و گفت: سینماچی را برنامه موفقی می‌دانم که جوانان خوش‌فکر آن را  جلو می‌برند. مهمان‌های متفاوتی در این برنامه حضور  یافته‌اند که می‌تواند نویددهنده یک فضای خوب باشد.

علی مرادخانی، سردبیر و مجری برنامه سینماچی رادیوجوان با بیان اینکه سینماچی یک مجله سینمایی است که به طور هفتگی اتفاقات، حواشی و آثار مهم سینما، تلویزیون و شبکه نمایش خانگی را از مناظر مختلفی بررسی می‌کند اظهار کرد: هر هفته حدود 45 دقیقه روی آنتن رادیو جوان هستیم و از این طریق مهمان مخاطبان می‌شویم. 

وی با بیان اینکه سینماچی به مدت دوسال و دوماه روی آنتن است گفت: رسانه ملی برای ما بسیار مهم است و خوشحالم که این برنامه را در رسانه ملی روی آنتن دارم و مایلم اگر قرار است برنامه سینماچی ولو به اندازه یک آجر در دیوار بزرگ سینما و فرهنگ کشور نقش‌آفرین باشد بتواند این کار را از بستر رسانه ملی انجام دهد.

مرادخانی همچنین بااشاره به تبدیل اداره کل روابط عمومی رسانه ملی به مأمن و مأوایی برای گفت‌وگو و مهرورزی میان اهالی سیما و سینما گفت: این اتفاق بسیار مهم است که شاید پیش از این مغفول مانده بود.

احسان حجتی، نویسنده و پژوهشگر و یکی از عوامل برنامه سینماچی نیز با اشاره به اینکه از ابتد ادر فرم قدیم سینماچی نویسنده برنامه بودم و به مرور به واسطه آیتم‌های پژوهشی اداره بخش موزیکانچی را برعهده گرفتم که در این بخش به تحلیل موسیقی فیلم می‌پردازیم گفت:  کارهای ماندگار را به بهانه موسیقی و تأثیری که فیلم و موسیقی روی همدیگر در تاریخ سینمای ایران و جهان دارند بررسی کردیم. 

زهرا دمزآبادی، فعال رسانه‌ای و یکی دیگر از عوامل برنامه سینماچی نیز با اشاره به اینکه سینماچی به صورت تخصصی به مقوله فرهنگ و هنر می‌پردازد و شاید نمونه‌اش را در این روزها که فرهنگ و هنر کشور کمی مهجور واقع می‌شود کمترپیدا کرد، عنوان کرد: یکی از عوامل این برنامه هستم و مروری بر اخبار روز سینما دارم. علاوه براین تحلیلی هم بر مجموعه‌های نمایشی تلویزیونی و سینمایی داریم و امروز که در  واحد 162  اداره کل روابط عمومی‌بودیم، با مخاطبان ارتباط گرفتیم حالمان بهتر شد که دیدیم هنوز بسیاری از مردم رادیو را گوش می‌دهند، با برنامه‌های این چنینی ارتباط برقرار می‌کنند و نظر تخصصی در این باره می‌دهند.

در پایان حسین قرایی از عوامل برنامه سینماچی  با اهدای لوح و هدیه تقدیر کرد.

تصاویر

امتیاز شما