امروز يك شنبه  ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
رادیو فرهنگ؛
رادیو فرهنگ؛

حافظ به روایت «ایل بانگ» و‌ نگاهی به موسیقی کودک‌

مشاهده ۱۵۹
۱۴۰۲/۰۷/۱۹- ۰۹:۱۴
تعداد بازدید:159

برنامه «ایل بانگ» پنجشنبه ۲۰‌ مهر به مناسبت روز حافظ به بررسی همنشینی غزلیات این شاعر با موسیقی و جمعه ۲۱ مهر به بررسی موسیقی کودک اختصاص دارد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، ۲۰ مهرماه در تقویم به نام بزرگمرد شعر و ادب پارسی، خواجه شمس الدین محمد حافظ شیرازی رقم خورده و بر همین اساس صادق چراغی به عنوان کارشناس مجری در مجله موسیقی «ایل بانگ» پنجشنبه ۲۰ مهرماه برای بررسی شعر حافظ و موسیقی با احسان چریکی گفتگو می‌کند. احسان چریکی گوینده ای است که کتاب های صوتی او بیشتر از متون کهن ادب فارسی و دیوان شاعران است. خواجه شمس الدین محمد شیرازی متولد قرن هشتم هجری، شاعر و حافظ قرآن، متخلص به حافظ و معروف به لسان الغیب از بزرگترین شاعران غزل سرای ایران و جهان به شمار می رود.
همچنین روز جمعه ۲۱ مهرماه نیز امیرحسین الله‌وردی مهمان این برنامه است و جستار موسیقی کودک به مناسبت برگزاری جشنواره کودک‌ونوجوان در استان اصفهان بررسی می‌شود.

برنامه «ایل بانگ» به همت گروه ادب و هنر و به تهیه‎کنندگی یلدا احتشامی و اجرای کارشناسی صادق چراغی، ساعت۲۰:۰۰ مدت ۳۰ دقیقه روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

امتیاز شما