امروز دوشنبه  ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

برنامه ریزی صداوسیمای استان سمنان برای دهمین جشنواره ملی پسته ایران - دامغان

مشاهده ۲۱۵
۱۴۰۲/۰۷/۱۰- ۰۸:۱۸

نشست برنامه ریزی پوشش رسانه‌ای دهمین جشنواره ملی پسته ایران- دامغان در صدا و سیمای استان سمنان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در این نشست که با حضور رضا زارع‌زاده رئیس شورای اسلامی‌شهر دامغان و دبیر جشنواره پسته دامغان، اعضای شورای این شهر، عبدالرضا دهرویه مدیرکل و معاونین صداوسیمای استان سمنان برگزار شد، زارع‌زاده ضمن ارائه گزارشی از عملکرد و دستاورد های این جشنواره در سال گذشته، جشنواره پسته دامغان را در نوع خود منحصر به فرد دانست و گفت: یکی از دستاوردهای این جشنواره که سال گذشته با حضور وزیر محترم جهاد برگزار شد صادرات پسته دامغان به برخی کشورهای اروپایی نظیر هلند و کشورهای حوزه خلیج فارس بوده است.

 وی به احداث شرکت‌های وابسته این محصول در دامغان اشاره کرد و افزود: از دستاوردهای دیگر این جشنواره احداث شرکت‌هایی توسط جوانان بود که ما در حد توان از آنها حمایت کردیم و این آغاز خوبی برای گسترش اشتغال و افزایش بهره‌وری در شهرستان دامغان است.

 دبیر جشنواره پسته دامغان با اشاره به افزایش برداشت پسته با استفاده از اصول نوین کشاورزی و آموزش باغداران، میانگین برداشت پسته را 5/7 تن در هکتار اعلام کرد و گفت: ۷۵ تا ۸۰ درصد پسته دامغان سالم و ارگانیک است که این امر ماحصل برگزاری همایش‌های مختلف و آموزش‌های لازم است.

دهرویه مدیرکل صداوسیمای استان سمنان هم ضمن تشکر از برگزاری این جشنواره و اشاره به دستاوردهای خوب آن در سال‌های گذشته گفت: نوآوری و نگاه همه جانبه از خصوصیات بارز و ممتاز این جشنواره است که بسیار ارزشمند است.

 دهرویه رونق تولید و برداشت پسته را در اقتصاد کشور و استان بسیار مهم دانست و افزود: امیدواریم با افزایش سطح زیر کشت و میزان تولید پسته، آثار آن در سفره کشاورزان و باغداران دامغان دیده شود.

 وی استفاده از نشان مشخص برای پسته دامغان را به برگزارکنندگان این جشنواره پیشنهاد کرد و گفت: اگر نام یا نشان خاصی برای پسته دامغان معرفی شود می‌توان از این نشان برای معرفی و صادرات این محصول به سایر نقاط کشور و جهان استفاده کرد.

 پوشش رسانه‌ای و برقراری ارتباط‌های زنده تصویری و رادیویی با برنامه‌های جشنواره، انعکاس حواشی جشنواره در برنامه‌های زنده صبح گاهی و شبانه، رویداد، برنامه رادیویی شب‌های نقره‌ای، اطلاع رسانی و پوشش برنامه‌های جشنواره در بخش‌های مختلف خبری، از جمله مواردی بود که مدیر کل صداوسیمای استان سمنان به آنها اشاره کرد.

 لازم به ذکر است دهمین جشنواره پسته ایران - دامغان نوزدهم الی بیست و یکم مهرماه در شهر دامغان برگزار می‌گردد.

 

امتیاز شما