امروز جمعه  ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

پاسداشت دلاورمردی‌های ایثارگران در هفته دفاع مقدس از شبکه خاوران

مشاهده ۱۴۴
۱۴۰۲/۰۶/۲۹- ۰۸:۱۶

صدا و سیمای خراسان جنوبی برای پاسداشت دلاور مردی‌های ایثارگران در هفته دفاع مقدس برنامه‌های ویژه ای تدارک دیده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سیمای خاوران در کنار پرداخت به موضوع دفاع مقدس و دعوت از ایثارگران  در برنامه‌های محوری خود ویژه برنامه " هشت فصل عشق" به تهیه کنندگی  امید واحدی فر را تدارک دیده است.

در هر قسمت از برنامه "هشت فصل عشق " در گفتگو با مهمانان علاوه بر خاطره گویی، درخصوص مولفه‌های خاص جنگ تحمیلی نیز بحث و گفتگو شود.

انتخاب مهمانان متناسب با موضوع نامگذاری‌های روزهای هفته دفاع مقدس است. استقاده از مهمانان گمنام و همچنین گریزهای فراوان بحث به ناگفته‌های دعوت از اقشار مختلف نقش افرین در عرصه جنگ و همچنین استفاده از کسانی که در حوزه شهادت و تولید و بازنشر آثار دفاع مقدس تلاش دارند، پرداخت به فعالیت ها و نقش شهید سلیمانی در عرصه دفاع مقدس و سپاه قدس از اهدافی است که برای این برنامه در نظر گرفته شده است.

معرفی گلزار های شهدا و مساجدی که محل اعزام رزمندگان بوده و روستاهای شاخص در اعزام رزمنده ، معرفی کتاب، گزارش، نماهنگ، هنرمندان دفاع مقدس (نویسندگان، شاعران و عکاسان دفاع مقدس)، معرفی عملیات هایی با حضور رزمندگان استان، یک عکس یک خاطره  و وصیت نامه شهدا با صدای خودشان از بخش های مختلف این برنامه 9 قسمتی است.

صدای خاوران هم در هفته دفاع مقدس امسال با دو ویژه برنامه " اعزامی از خراسان" و "خاطره گویی دفاع مقدس" به استقبال این هفته می رود.

برنامه زنده رادیویی "اعزامی از خراسان"  به تهیه کنندگی فاطمه زهرا روزی به صورت اجرای مشترک میان سه استان خراسان جنوبی، شمالی و رضوی تولید و در 8 قسمت به صورت ویژه در هفته دفاع مقدس از ساعت 21:05 دقیقه به روی آنتن می رود.

دورهمی رزمندگان و خانواده شهدا و بیان خاطراتی از دوران هشت سال دفاع مقدس در فضایی گرم و صیمیمی هم دیگر برنامه رادیو خاوران است که برای این هفته تدارک دیده است.

یاد شقایق  برنامه ای کوتاه با موضوع معرفی شهدای استان، مسابقه چهل سنگر، راویان حماسه گفتگو با یادگاران دفاع مقدس، نمایش های کوتاه و بلند رادیویی، رادیوفیلم معرفی مفصل و تحلیل یکی از فیلم های دفاع مقدس، سینما در خانه  معرفی آثار سینمایی و تلویزیونی دفاع مقدس، آوای کتاب معرفی کتابهای مربوط به حوزه دفاع مقدس و سرداران شهید استان و کشور و مستند های  "کلاه سبز آقا سید" و " دستخط" از  دیگر برنامه‌های تدارک دیده صدای خاوران برای هفته دفاع مقدس است.

معاونت فضای مجازی صدا و سیمای خراسان جنوبی هم در کنار تقطیع برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی هفته دفاع مقدس تولید و انتشار بیش از 60  موشن گرافیک، پوستر، فیلم، عکس نوشت و...را در دستور کار خود دارد.

معاونت خبر شبکه خاوران هم ضمن پوشش خبری مراسم ها، رزمایش ها و نمایشگاه‌های ویژه هفته دفاع مقدس گزارش ها تولیدی از معرفی شهدای کمتر شناخته شده و عملیات دفاع مقدس با رمز یا رسول الله (ص) و یا ثامن الائمه (ع) را تدارک دیده است.

امتیاز شما