امروز شنبه  ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
در دیدار عباسعلی کدخدایی با مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی؛
در دیدار عباسعلی کدخدایی با مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی؛

تاکید بر تقویت مشارکت مردم در انتخابات

مشاهده ۲۶۰
۱۴۰۲/۰۶/۰۷- ۰۷:۲۴
تعداد بازدید:260

دکترعباسعلی کدخدایی، عضو حقوقدانان شورای نگهبان و عضو هیات مرکزی نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی‌ با محسن نصرپور مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دکتر کدخدایی در این دیدار، تقویت مشارکت مردم در انتخابات را امری مهم توصیف کرد و افزود: این مهم با تدبیر اندیشی و ارائه و اجرا راهکارهای مختلف در چارچوب قانون امکان پذیر است تا از این رهگذر مردم امیدوار به آینده و پرشورتر و با نشاط تر وارد این عرصه شوند.
وی اظهار کرد: قسمتی از تلاش برای تقویت مشارکت در انتخابات بر عهده رسانه‌ها، احزاب و گروه‌هاست که به تشویق مردم می‌پردازند و قسمتی دیگر نیز وظیفه مسئولان اجرایی و قانونگذاران است که در چارچوب قانون باید بستری فراهم کنند که مردم بر اثرگذاری خود در انتخابات واقف باشند.
رئیس پژوهشکده شورای نگهبان گفت: مردم باید بدانند فردی که انتخاب می‌کنند باید بتواند در تبیین قوانین و نظار بر آن نقش ایفاکند و هر کس بر مبنای سلایق پذیرفته شده از سوی نظام می تواند فعالیت کند و در سبد انتخاب مردم قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه امروز معیشت مردم با دشواری‌هایی مواجه است، گفت: اینکه در مدت زمان باقی مانده راهکارهایی برای کاهش این فشارهای معیشتی اندیشیده شود بی تردید در تقویت مشارکت در انتخابات اثر گذار خواهد بود و انگیزه ای بیشتر برای حضور فعال تر و با نشاط تر مردم ایجاد می‌کند.
دکترکدخدایی راهکارهای عملیاتی برای تقویت مشارکت مردمی در انتخابات را نیازمند اعتقاد هماهنگی و همدلی و همفکری دانست و ضمن ابراز خرسندی از تلاش رسانه ملی در امر تشویق نخبگان برای ثبت نام در مرحله اول انتخابات دوازدهمین دوره ی مجلس شورای اسلامی‌گفت: رسانه ملی باید نقش ایجابی خود را ادامه دهد تا بر افزایش مشارکت مردم تاثیرگزار باشد.
در ادامه این دیدار محسن نصرپور، مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت را تنها راهبردهای رسانه ملی واستانی در انتخابات دانست و اظهار کرد: رسانه استانی به هیچ جناح و جریان سیاسی وابسته نیست و هر کس که در چارچوب نظام جمهوری اسلامی منتخب شود برای رسانه ملی تفاوتی نمی‌کند.
وی با بیان اینکه از هر ایده و نظر در راستای برگزاری با شکوه و مشارکت بالای مردم در انتخابات استفاده می‌کنیم افزود: ما تلاش می‌کنیم تا درصد مشارکت مردم درانتخابات، درخور نظام جمهوری اسلامی‌ باشد.
مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی با اشاره به مفهوم جمهوریت گفت: در سند تحول رسانه ملی، با رویکرد عدالت گستری و هویت محوری، تلاش شده تا اقشار مختلف مردم در آنتن رسانه ملی و استانی سهم داشته باشند و جامعه ایرانی اعم از شهری و روستایی، تهرانی و شهرستانی با تفاوت ها و تنوع های رنگارنگ و جذابشان به تصویر کشیده شود.
محسن نصرپور در ادامه با اشاره به تلاش های رسانه برای تشویق نخبگان جهت ثبت نام در مرحله اول دوازدهمین دوره ی مجلس شورای اسلامی‌گفت: ما با تشکیل اتاق فکر و استفاده از نظرات کارشناسان و نخبگان سیاسی اجتماعی تلاش می‌کنیم پس از مرحله ایجابی وارد مرحله تبیینی شده و بر افزایش سلامت، امنیت، مشارکت، و رقابت که مورد نظر مقام معظم رهبری است تاثیرگذار باشیم تا امید دشمن و بدخواهان نظام به نامیدی تبدیل شود.

تصاویر

امتیاز شما