امروز جمعه  ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

پوشش حداکثری برنامه‌های اربعین در کاظمین از شبکه خاوران و شبکه‌های ملی

مشاهده ۲۱۱
۱۴۰۲/۰۵/۲۴- ۰۷:۵۴

مدیرکل صدا و سیمای خراسان در کمیته اطلاع رسانی و مستند سازی اربعین گفت: شبکه خاوران در کنار مراسم پیاده روی نجف تا کربلا، پوشش حداکثری برنامه‌های اربعین در کاظمین را هم در دستور کار خود دارد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی در کمیته اطلاع رسانی و مستند سازی اربعین حسینی که با حضور اعضای این کمیته در سالن جلسات مرکز برگزار شد گفت: با توجه به اینکه مسئولیت مواکب اربعین در کاظمین با خراسان جنوبی است شبکه خاوران در کنار پوشش برنامه‌های اربعین در مسیر نجف به کربلا و برنامه‌های سطح استان، پوشش برنامه‌ها در کاظمین را هم در دستور کار ویژه خود دارد.

آینه دار گفت: در تلاش هستیم تا در کنار استفاده از امکانات رسانه ای که تولیت آستان امامین کاظمین فراهم کند بتوانیم کار سیگنال رسانی به شبکه خاوران و سایر شبکه‌ها را فراهم کنیم . وی با اشاره به اهمیت تولید بسته‌های کوتاه و با محتوا و بازپخش چند باره این برنامه‌ها گفت: با توجه به اینکه تهیه و پخش برخی از برنامه‌ها از مدتی قبل آغاز شده اما صدا و سیمای خراسان جنوبی بخش عمده از برنامه‌های خود را برای روزهای نزدیک به پیاده روی اربعین در نظر گرفته است که به روی آنتن شبکه خاوران خواهد رفت.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان هم در این نشست با بیان اینکه صدا و سیما یکی از بزرگترین و مورد اعتماد ترین مرجع های خبری در استان است گفت: مهمترین موضوعی که امسال رسانه برای پیاده روی اربعین می تواند اطلاع رسانی کند مدیریت سفر زائران است. جوینده با تاکید بر اینکه پیاده روی اربعین یک سفر ارزان است نه رایگان گفت: زائران اربعین پیش بینی ارز مورد نیاز را برای خود داشته باشند تا در این مسیر کمتر دچار مشکل شوند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه دمای هوا امسال 10 درجه نسبت به سال گذشته در عراق بیشتر است و تا دمای 60 درجه در این روزها پیش بینی شده از زائران خواست تا برای پیاده روی ساعات شب را انتخاب کنند. رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان با اعلام این خبر که امسال کار بهداشت و درمان زائران در کاظمین با حمایت هلال احمر بر عهده خراسان جنوبی است گفت: پیش بینی خدمت رسانی روزانه به بیش از صد هزار نفر را نظر گرفته ایم .

جوینده با اشاره به این مطلب که سایت خراسان جنوبی در کاظمین اولین و آخرین مقصد بسیاری از زائرین است گفت: امسال در کنار مسقف کردن 25 هزار متر مربع از مسیر پیاده روی امکانات برودتی لازم ماند کولرو آب سر را هم برای زائرین پیش بینی کرده ایم. وی همچنین از در نظر گرفتن اینترنت برای استفاده 7 هزار 500 نفر نیز خبر داد.

دستگردی مدیر حج و زیارت استان هم گفت: تا صبح امروز 14 هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده اند که بیش از 12 هزار500 نفر مرز مهران انتخاب کردند و 8 هزار 500 نفر هم خودروی شخصی رابرای این سفر در نظر گرفته اند. وی گفت: برنامه‌هایی برای افزایش آگاهی زائران و سرگروه‌ها در نظر گرفته ایم که تهیه و پخش قسمت های از این برنامه از صدا و سیمای می تواند به اطلاع رسانی بیشتر به مردم و زائرین کمک کند.

جانشین معاونت اجتماعی انتظامی خراسان جنوبی هم از ثبت نام 9 هزار 156 برای دریافت گذرنامه اربعین خبر داد و گفت: کار صدور گذر نامه با حضور تمام وقت همکاران حتی در روزهای تعطیل در حال انجام است. سرهنگ ملک آبادی افزود : افرادی که تاریخ صدور گذرنامه آنها از 1 مرداد 1395 است و تاریخ انقضا آن گذشته با الطاق برچسب مخصوص گذر موقت امکان سفر به پیاده روی اربعین را دارند وی در ادامه از زائران خواست برای صدور گذرنامه به اداره صدور گذرنامه مراجعه کنند.

امتیاز شما