امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
در نشست با مدیرکل صداوسیمای سیستان وبلوچستان اعلام شد؛
در نشست با مدیرکل صداوسیمای سیستان وبلوچستان اعلام شد؛

برگزاری همایش "قیام به خوانخواهی امام حسین (ع)" ۲۵ محرم با حضور سیستانی‌ها

مشاهده ۲۸۸
۱۴۰۲/۰۵/۱۵- ۱۰:۲۳
تعداد بازدید:288

همایش "قیام به خوانخواهی امام حسین (ع)" ۲۵محرم در ۲۵ نقطه کشور با حضور سیستانی‌ها برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این مطلب را حاج آقاحیدری نسب دبیر این همایش در نشست با مدیرکل صدا و سیمای سیستان وبلوچستان اعلام نمود و اظهار داشت: موضوع تاریخی نخستین قیام به خونخواهی امام حسین (ع) توسط مردم سیستان بر اساس پژوهشها و تحقیقاتی که محمدحسین رجبی دوانی تاریخ دان کشورمان در تاریخ سیستان انجام داده اند انجام گرفته است و منابعی را در این خصوص ذکر و ردپایی از این حادثه را در تاریخ عنوان می‌کنند. 

وی افزود: قرار است این مراسم امسال در ۲۵ نقطه کشور از جمله تهران، شاهرود، نیشابور، سرخس و....‌با حضور سیستانی‌های مقیم برگزار شود.
در ادامه جلسه علیرضا کیخا مدیرکل مرکز با تاکید بر ضرورت هماهنگی مناسب معاونت های مختلف صداوسیما جهت پوشش مناسب این همایش اظهار داشت: قیام مردم سیستان به خونخواهی امام حسین (ع) بعد از شهادت اباعبدالله الحسین (ع) در سیستان اتفاق افتاده و تاریخ بصورت کلی این قیام را گزارش کرده است.

وی افزود: این همایش تمام ایرانیان را متوجه این مسأله می‌کند که ما ایرانی‌ها در منطقه سیستان اولین خونخواهان امام حسین (ع) بودیم.
گفتنی است این همایش همه ساله در منطقه سیستان با محوریت شهر زابل برگزار می‌شد اما امسال در بسیاری از شهرهای ایران که سیستانی‌های مقیم آن شهرها حضوردارند برگزار می‌شود.




امتیاز شما