امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ششم محرم، اشکِ روان بر امیر کاروان؛
ششم محرم، اشکِ روان بر امیر کاروان؛

برگ هایی از تاریخ عاشورایی در «فتح خون» رادیو فرهنگ

مشاهده ۲۴۹
۱۴۰۲/۰۵/۰۲- ۱۰:۰۴
تعداد بازدید:249

«فتح خون» دوشنبه۲ مرداد ماه به معرفی کتاب اشکِ روان بر امیر کاروان و همچنین شخصیت های تاثیرگذار در واقعه کربلا اختصاص دارد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، «فتح خون» مجموعه برنامه ای ست که به مناسبت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان در گروه تاریخ و اندیشه شبکه رادیویی فرهنگ توسط فاطمه محمدیان فر تهیه شده است. ششمین برنامه از این مجموعه در روز ششم ماه محرم که به نام قاسم ابن حسن(ع)نامگذاری شده، با بخش های متنوعی بر پایه کتاب پخش می‌شود.در این برنامه در بخش «روایت عشق» کتاب «اشکِ روان بر امیر کاروان» که شرح و ترجمه کتاب خصائص الحسینیه اثرِ علامه شیخ جعفر شوشتری است و با قلم میرزا محمد حسن مرعشی شهرستانی به فارسی برگردانده شده. معرفی می‌شود.

«سر دلبران» عنوان بخشی دیگر از برنامه است که سخنان بزرگان درباره سیدالشهدا را مورد توجه قرار می دهد. در این بخش امروز دوشنبه ۲ مرداد شنوندگان دیدگاه نلسون ماندلا رئیس جمهور فقید آفریقای جنوبی را درباره امام حسین(ع) می‌شنوند. بخش «ستاره‌های زمین» که به زنان کربلا می‌پردازد در این قسمت به معرفی ماریه بنت سعدکه از زنان برجسته ی اثر گذار در قیام عاشوراست اختصاص دارد و در بخش «هم پای خورشید» هم «کُرْدُوس بن زُهیر بن حرث تغلبی» که از شهدای کربلاست و از یاران امام علی علیه السلام هم بوده معرفی می‌شود.

ویژه برنامه «فتح خون» را در ایام محرم هرروز ساعت۱۴:۰۰ به مدت ۳۰ دقیقه به تهیه کنندگی فاطمه محمدیان فر روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ بشنوید.

امتیاز شما