امروز يك شنبه  ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

برادران ارک به تلویزیون می‌آیند/ «آفتاب سوخته» روی میز نقد سینما جوان

مشاهده ۲۶۷
۱۴۰۲/۰۴/۲۴- ۱۲:۵۳

سومین قسمت از برنامه تلویزیونی «سینما جوان» با حضور برادران ارک و نمایش فیلم کوتاه «آفتاب سوخته» روی آنتن شبکه مستند سیما می‌رود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سومین قسمت از برنامه تلویزیونی «سینما جوان» امشب از شبکه مستند سیما پخش می‌شود. این برنامه با محوریت پخش، تحلیل و بررسی فیلم‌های کوتاه سینمای ایران و با نگاهی آموزش محور به این مدیوم از سینما، به صورت مشترک توسط انجمن سینمای جوانان ایران و شبکه مستند سیما تولید شده است.

مهمان این قسمت از برنامه، بهرام و بهمن ارک کارگردانان نام‌آشنای سینما هستند. فیلم کوتاه «آفتاب سوخته» ساخته این دو سینماگر به نمایش درآمده و پس از آن، نازنین چیت‌ساز مجری سینما جوان به گفت‌وگو با آنها می‌نشیند.
فیلم کوتاه «آفتاب سوخته» داستان مردی تنها و کج خلق را روایت می‌کند که باغبان گلهای آفتابگردان است. وی چند گل آفتابگردان را به کلبه‌اش می‌برد و در تاریکی نگه می‌دارد. این فیلم داستانی با روایتی خیالی و فانتزی به  دغدغه‌های اجتماعی می‌پردازد. فضاهای مختلف این فیلم به روایت کاراکتر محوری فیلم می‌پردازد که سرشار از تناقض‌های مختلف بوده و درصدد ارائه مفهوم پنهان داستان است.
در میز نقد و تحلیل برنامه سینما جوان، وحید نامی‌کارشناس برنامه در گفتگو با رامتین شهبازی به نقد و بررسی «آفتاب سوخته» می‌پردازد. همچنین فیلم کوتاه «شش لول» ساخته مک دونا معرفی می‌شود. علاوه براین، سیدحسن حسینی به معرفی ژانرهای سینمایی پرداخته و مقدمه سوم خود را با همین موضوع ارایه می‌دهد.

برنامه «سینما جوان» به تهیه‌کنندگی فاطمه بوربور و اصغر احمدپور شنبه‌ها ساعت 20 از شبکه مستند سیما پخش می‌شود و بازپخش آن یکشنبه ساعت 00:30 و 10 صبح است.

تصاویر

امتیاز شما